
IN THE SUPERIOR COURT OF THE STATE OF DELAWARE 
 
 
US DOMINION, INC., DOMINION 
VOTING SYSTEMS, INC., and 
DOMINION VOTING SYSTEMS 
CORPORATION, 
 
            Plaintiffs, 
 
                  v. 
 
FOX CORPORATION and FOX 
BROADCASTING COMPANY, 
LLC, 
 
 
           Defendants. 

)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
) 
) 
) 

 
 
 
  
       Case No. N21C-11-082 EMD 
        
       JURY TRIAL DEMANDED 
 
 

 
PLAINTIFFS’ OPPOSITION TO DEFENDANTS’ MOTION TO DISMISS 

 
 
Dated: January 28, 2022 
 

Brian E. Farnan (Bar No. 4089) 
Michael J. Farnan (Bar No. 5165) 
919 N. Market St., 12th Floor 
Wilmington, DE 19801 
Tel: (302) 777-0300 
bfarnan@farnanlaw.com 
mfarnan@farnanlaw.com 
 
Rodney Smolla (Bar No. 6327) 
4601 Concord Pike 
Wilmington, DE 19803 
rodsmolla@gmail.com 
(864) 373-3882 
Attorneys for Plaintiffs 
 



i 

TABLE OF CONTENTS 

Page 

PRELIMINARY STATEMENT ............................................................................... 1 

LEGAL STANDARD ................................................................................................ 6 

ARGUMENT ............................................................................................................. 7 

I.  The Statute of Limitations Does Not Bar Dominion’s 
Lawsuit. ................................................................................................. 7 

A.  The Delaware two-year statute of limitations applies to 
the two Delaware plaintiffs ......................................................... 8 

1.  Delaware procedural law, including its 
borrowing statute and statute of limitations, 
applies to this dispute. ...................................................... 8 

2.  Under Delaware’s borrowing statute, 
Delaware’s two-year statute of limitations 
applies. ............................................................................ 12 

B.  Fox admits that not all statements are barred. .......................... 16 

II.  Fox-C’s Arguments Are Unavailing. .................................................. 18 

A.  Fox-C is directly and vicariously liable for the 
defamatory statements. ............................................................. 19 

1.  Fox-C was directly involved in procuring and 
publishing the defamatory statements. ........................... 20 

2.  Fox-C is vicariously liable for its agent, Fox-N. ............ 24 

3.  Fox-C’s arguments and cases are unavailing. ................ 34 

B.  Dominion’s allegations of Fox-C’s actual malice are 
overwhelming. ........................................................................... 39 

III.  Fox-B’s Arguments Are Unavailing. .................................................. 48 



ii 

A. Fox-B is liable for republishing the defamatory
statements on fox.com because it relocated those
statements to a new website. ..................................................... 48 

B. Fox-B acted with actual malice in reposting the
defamatory statements on fox.com. .......................................... 50 

C. Fox-B does not qualify for immunity under the
Communications Decency Act because it did not
republish content from a third party. ........................................ 56 

IV. The Court Has Already Held that Dominion Sufficiently
Alleged Fox-N’s Underlying Defamation Liability. ........................... 61 

A. This Court has already held that the opinion defense
does not apply. .......................................................................... 62 

B. This Court has already held that Dominion sufficiently
alleged Fox-N’s actual malice. ................................................. 63 

C. This Court has already held that the fair-report and
neutral-reportage privileges do not apply. ................................ 63 

CONCLUSION ........................................................................................................ 64 



iii 

TABLE OF AUTHORITIES 

 Page(s) 

Cases 

Am. Energy Techs., Inc. v. Colley & McCoy Co., 
1999 WL 301648 (D. Del. Apr. 15, 1999) ......................................................... 10 

Am. Society of Mechanical Engineers v. Hydro Level Corp., 
456 U.S. 556 (1982) ............................................................................................ 23 

Amusement Indus., Inc. v. Stern, 
693 F. Supp. 2d 327 (S.D.N.Y. 2010) ................................................................ 25 

Anwar v. Fairfield Greenwich Ltd., 
728 F. Supp. 2d 372 (S.D.N.Y. 2010) .................................................... 25, 28, 29 

Autronic Plastics, Inc. v. Apogee Lighting, Inc., 
2021 WL 5965715 (E.D.N.Y. Dec. 16, 2021)  ............................................. 34, 35 

Baiqiao Tang v. Wengui Guo, 
2020 WL 6414371 (S.D.N.Y. Nov. 2, 2020) ................................................ 59, 60 

Blumenthal v. Drudge Rep., 
992 F. Supp. 44 (D.D.C. 1998) ........................................................................... 60 

Brossman v. Fed. Deposit Ins. Corp., 
510 A.2d 471 (Del. 1986) ................................................................................... 13 

Brown v. Mack, 
185 Misc. 368 (N.Y. Sup. Ct. 1945) ......................................................... 3, 20, 46 

Bryks v. Canadian Broad. Corp., 
928 F. Supp. 381 (S.D.N.Y. 1996) ............................................................... 52, 54 

Celle v. Filipino Rep. Enterprises Inc., 
209 F.3d 163 (2d Cir. 2000) ............................................................................... 16 

Cent. Mortg. Co. v. Morgan Stanley Mortg. Cap. Holdings LLC, 
27 A.3d 531 (Del. 2011) ................................................................................... 6, 7 

Cerullo v. Harper Collins Publishers, Inc., 
2002 WL 243387 (Del. Super. Ct. Feb. 19, 2002) ....................................... 14, 15 



iv 

Chapadeau v. Utica Observer-Dispatch, Inc., 
341 N.E.2d 569 (N.Y. 1975) ............................................................................... 39 

Chaplake Holdings, LTD. v. Chrysler Corp., 
766 A.2d 1 (Del. 2001) ......................................................................................... 9 

CHC Invs., LLC v. FirstSun Cap. Bancorp, 
2020 WL 1480857 (Del. Ch. Mar. 23, 2020) ..................................................... 14 

Cianci v. New Times Publ’g Co., 
639 F.2d 54 (2d Cir. 1980) ................................................................................. 48 

Clinton v. Enter. Rent-A-Car Co., 
977 A.2d 892 (Del. 2009) ................................................................................... 14 

Competitive Enter. Inst. v. Mann, 
150 A.3d 1213 (D.C. 2016) ................................................................................ 41 

CompuDyne Corp. v. Shane, 
453 F. Supp. 2d 807 (S.D.N.Y. 2006) .......................................................... 27, 29 

Cromer Fin. Ltd. v. Berger, 
2002 WL 826847 (S.D.N.Y. May 2, 2002) ........................................................ 29 

Cronin v. Hall St. Cold Storage Warehouses, Inc., 
1997 WL 720753 (E.D.N.Y. June 11, 1997) ...................................................... 28 

Cruickshank & Co. v. Sorros, 
765 F.2d 20 (2d Cir. 1985) ................................................................................. 58 

D’Angelo v. Petroleos Mexicanos, 
398 F. Supp. 72 (D. Del. 1975) ........................................................................... 15 

David B. Lilly Co. v. Fisher, 
18 F.3d 1112 (3d Cir. 1994) ............................................................................... 14 

Doe v. GTE Corp., 
347 F.3d 655 (7th Cir. 2003) .............................................................................. 55 

Doe v. U.S. Civ. Serv. Comm’n, 
483 F. Supp. 539 (S.D.N.Y. 1980) ..................................................................... 16 



v 

Dongguk Univ. v. Yale Univ., 
734 F.3d 113 (2d Cir. 2013)  ........................................................................ 46, 54 

Dymond v. Nat’l Broad. Co., 
559 F. Supp. 734 (D. Del. 1983) ......................................................................... 13 

Dyroff v. Ultimate Software Grp., Inc., 
934 F.3d 1093 (9th Cir. 2019) ............................................................................ 60 

Eastwood v. Nat’l Enquirer, Inc., 
123 F.3d 1249 (9th Cir. 1997) ............................................................................ 40 

Elbit Sys., Ltd. v. Credit Suisse Grp., 
917 F. Supp. 2d 217 (S.D.N.Y. 2013) .......................................................... 28, 31 

Empire Fin. Servs., Inc. v. Bank of N.Y., 
2001 WL 755936 (Del. Super. Ct. Jan. 12, 2001) .............................................. 17 

Enigma Software Grp. USA, LLC v. Bleeping Computer LLC, 
194 F. Supp. 3d 263 (S.D.N.Y. 2016) ................................................................ 57 

Etheredge-Brown v. Am. Media, Inc., 
13 F. Supp. 3d 303 (S.D.N.Y. 2014) .................................................................. 49 

Fair Housing Council of San Fernando Valley v. Roommates.Com, LLC, 
521 F.3d 1157 (9th Cir. 2008) (en banc) ............................................................ 57 

Feszczyszyn v. General Motors Corp., 
669 N.Y.S.2d 1010 (N.Y. App. Div. 1998) .................................................. 36, 37 

Fields v. Twitter, Inc., 
217 F. Supp. 3d 1116 (N.D. Cal. 2016) .............................................................. 60 

Firth v. New York, 
306 A.D.2d 666 (N.Y. App. Div. 2003) ............................................................. 49 

Fischer v. OBG Cameron Banfill LLP, 
2010 WL 3733882 (S.D.N.Y. Sept. 24, 2010) ....................................... 20, 46, 47 

Flamm v. Am. Ass’n of Univ. Women, 
201 F.3d 144 (2d Cir. 2000) ............................................................................... 48 



vi 

Flowers v. Carville, 
310 F.3d 1118 (9th Cir. 2002) ................................................................ 52, 53, 55 

Force v. Facebook, Inc., 
934 F.3d 53 (2d Cir. 2019) ................................................................................. 60 

FTC v. Accusearch Inc., 
570 F.3d 1187 (10th Cir. 2009) .................................................................... 56, 58 

Gavin v. Club Holdings, LLC, 
2016 WL 1298964 (D. Del. Mar. 31, 2016) ......................................................... 9 

Giles v. Rodolico, 
140 A.2d 263 (Del. 1958) ................................................................................... 17 

Gilmore v. Jones, 
370 F. Supp. 3d 630 (W.D. Va. 2019) .......................................................... 57, 60 

Golden Bear Distrib. Sys. of Tex., Inc. v. Chase Revel, Inc., 
708 F.2d 944 (5th Cir. 1983) ........................................................................ 41, 45 

Goldwater v. Ginzburg, 
414 F.2d 324 (2d Cir. 1969) ............................................................................... 40 

Gonzalez v. Google LLC, 
2 F.4th 871 (9th Cir. 2021) ................................................................................. 57 

Goodrow v. N.Y. Times Co., 
241 A.D. 190 (App. Div. 1934) .......................................................................... 16 

Hare v. Richie, 
2012 WL 3773116 (D. Md. Aug. 29, 2012) ....................................................... 60 

Harte v. Ocwen Fin. Corp., 
2016 WL 1275045 (E.D.N.Y. Mar. 31, 2016) .............................................. 26, 27 

Harte-Hanks Commc’ns, Inc. v. Connaughton, 
491 U.S. 657 (1989) ............................................................................................ 40 

Hill v. Equitable Tr. Co., 
562 F. Supp. 1324 (D. Del. 1983) ....................................................................... 15 



vii 

Huon v. Denton, 
841 F.3d 733 (7th Cir. 2016) .............................................................................. 57 

Hutchinson v. Proxmire, 
443 U.S. 111 (1979) ............................................................................................ 41 

In re Asbestos Litig., 
2014 WL 7150472 (Del. Super. Ct. Dec. 4, 2014) ............................................. 13 

In re Parmalat Sec. Litig., 
375 F. Supp. 2d 278 (S.D.N.Y. 2005) .............................................. 24, 25, 26, 33 

In re Parmalat Sec. Litig., 
501 F. Supp. 2d 560 (S.D.N.Y. 2007) ................................................................ 36 

In re Payment Card Interchange Fee & Merch. Disc. Antitrust Litig., 
2014 WL 4966072 (E.D.N.Y. Oct. 3, 2014) ................................................ 26, 30 

In re S. African Apartheid Litig., 
617 F. Supp. 2d 228 (S.D.N.Y. 2009) .............................................. 26, 29, 30, 32 

In re Zoom Video Commc’ns Inc. Priv. Litig., 
525 F. Supp. 3d 1017 (N.D. Cal. 2021) .............................................................. 60 

Jewell v. NYP Holdings, Inc., 
23 F. Supp. 2d 348 (S.D.N.Y. 1998) ............................................................ 54, 55 

Kaelin v. Globe Commc’ns Corp., 
162 F.3d 1036 (9th Cir. 1998) ............................................................................ 41 

Karaduman v. Newsday, Inc., 
51 N.Y.2d 531 (N.Y. 1980) ................................................................................ 54 

Kaufman v. Nisky, 
2011 WL 7062500 (Del. Super. Ct. Dec. 20, 2011) ........................................... 17 

Khan v. Laninver USA, Inc., 
2021 WL 1740293 (W.D.N.Y. Mar. 31, 2021) .................................................. 24 

Kimzey v. Yelp! Inc., 
836 F.3d 1263 (9th Cir. 2016) ............................................................................ 60 



viii 

Lunney v. Prodigy Servs. Co., 
94 N.Y.2d 242 (N.Y. 1999) .......................................................................... 49, 50 

Meese v. Miller, 
79 A.D.2d 237 (1981) ......................................................................................... 32 

Miller v. News Syndicate Co., 
445 F.2d 356 (2d Cir. 1971) ............................................................................... 55 

Mimms v. CVS Pharmacy, Inc., 
889 F.3d 865 (7th Cir. 2018) .............................................................................. 46 

Mirage Ent., Inc. v. FEG Entretenimientos S.A., 
326 F. Supp. 3d 26 (S.D.N.Y. 2018) .................................................................. 35 

Monsanto Co. v. Aetna Cas. & Sur. Co., 
1994 WL 317557 (Del. Super. Ct. Apr. 15, 1994) ............................................... 9 

Mosdos Chofetz Chaim, Inc. v. RBS Citizens, N.A., 
14 F. Supp. 3d 191 (S.D.N.Y. 2014) .................................................................. 35 

N.Y. Times Co. v. Sullivan, 
376 U.S. 254 (1964) ................................................................................ 39, 46, 47 

Natalee v. Upjohn Co., 
236 F. Supp. 37 (D. Del. 1964) ............................................................................. 8 

Nationwide Life Ins. Co. v. Hearst/ABC Video Ent. Servs., 
1998 WL 229445 (S.D.N.Y. May 7, 1998) ........................................................ 28 

Norman v. Elkin, 
2007 WL 2822798 (D. Del. Sept. 26, 2007), aff’d, 860 F.3d 111 
(3d Cir. 2017) ........................................................................................................ 9 

O’Leary v. Telecom Res. Serv., LLC, 
2011 WL 379300 (Del. Super. Ct. Jan. 14, 2011) .............................................. 35 

Old Republic Ins. Co. v. Hansa World Cargo Serv., Inc., 
51 F. Supp. 2d 457 (S.D.N.Y. 1999) .................................................................. 26 

Otto Candies, LLC v. KPMG, LLP, 
2020 WL 4917596 (Del. Ch. Aug. 21, 2020) ......................................... 24, 25, 35 



ix 

Pack v. Beech Aircraft Corp., 
50 Del. 413 (Del. 1957) ...................................................................................... 13 

Page v. Oath, Inc., 
2021 WL 528472 (Del. Super. Ct. Feb. 11, 2021) ....................................... 50, 60 

Page v. Oath Inc., 
2022 WL 164008 (Del. Jan. 19, 2022) ............................................................... 46 

Palin v. N.Y. Times Co., 
940 F.3d 804 (2d Cir. 2019) ................................................................... 39, 40, 45 

Phan v. Pham, 
105 Cal. Rptr. 3d 791 (Cal. App. 2010).............................................................. 60 

Pisani v. Staten Island Univ. Hosp., 
440 F. Supp. 2d 168 (E.D.N.Y. 2006) ................................................................ 20 

Pivotal Payments Direct Corp. v. Planet Payment, Inc., 
2015 WL 11120934 (Del. Super. Ct. Dec. 29, 2015) ................................... 10, 11 

Rare 1 Corp. v. Moshe Zwiebel Diamond Corp., 
822 N.Y.S.2d 375 (N.Y. Sup. Ct. 2006) ............................................................. 49 

Reid v. Spazio, 
970 A.2d 176 (Del. 2009) ................................................................................... 56 

Restis v. Am. Coal. Against Nuclear Iran, Inc., 
53 F. Supp. 3d 705 (S.D.N.Y. 2014) ............................................................ 20, 46 

Ridge Clearing & Outsourcing Sols., Inc. v. Khashoggi, 
2011 WL 3586455 (S.D.N.Y. Aug. 12, 2011) .................................................... 27 

Rinaldi v. Viking Penguin, Inc., 
52 N.Y.2d 422 (1981) ......................................................................................... 53 

Roca Labs, Inc. v. Consumer Op. Corp., 
140 F. Supp. 3d 1311 (M.D. Fla. 2015) .............................................................. 60 

Royal Indus. Ltd. v. Kraft Foods, Inc., 
926 F. Supp. 407 (S.D.N.Y. 1996) ............................................................... 24, 37 



x 

Salomon v. Burr Manor Ests., Inc., 
769 F. Supp. 2d 83 (E.D.N.Y. 2011) ...................................................... 25, 27, 29 

Saudi Basic Indus. Corp. v. Mobil Yanbu Petrochemical Co., Inc., 
866 A.2d 1 (Del. 2005) ................................................................................. 13, 14 

Shiamili v. Real Est. Grp. of N.Y., Inc., 
17 N.Y.3d 281 (2011) ......................................................................................... 56 

St. Amant v. Thompson, 
390 U.S. 727 (1968) ...................................................................................... 40, 41 

Stern v. Cosby, 
645 F. Supp. 2d 258 (S.D.N.Y. 2009) ................................................................ 54 

Stern v. News Corp., 
2010 WL 5158635 (S.D.N.Y. Oct. 14, 2010) ..................................................... 37 

STMicroelectronics v. Credit Suisse Grp., 
775 F. Supp. 2d 525 (E.D.N.Y. 2011) .......................................................... 26, 31 

Suarez v. City of New York, 
2015 WL 1539737 (E.D.N.Y. Mar. 31, 2015) .................................................... 32 

Sun Oil Co. v. Wortman, 
486 U.S. 717 (1988) .............................................................................................. 9 

Suzuki Motor Corp. v. Consumers Union of U.S., Inc., 
330 F.3d 1110 (9th Cir. 2003) ...................................................................... 40, 45 

Sweeney v. Prisoners’ Legal Servs. of N.Y., Inc., 
647 N.E.2d 101 (N.Y. 1995) ............................................................................... 39 

Triestman v. Slate Grp., LLC, 
2020 WL 1450562 (D. Del. Mar. 25, 2020) ......................................................... 7 

TrustCo Bank v. Mathews, 
2015 WL 295373 (Del. Ch. Jan. 22, 2015) ............................................... 9, 10, 11 

Twyman v. Rice, 
1988 WL 32002 (Del. Super. Ct. Mar. 14, 1988) ............................................... 17 



xi 

United States v. Bestfoods, 
524 U.S. 51 (1998) ........................................................................................ 37, 38 

US Dominion, Inc. v. Fox News Network, LLC, 
2021 WL 5984265 (Del. Super. Ct. Dec. 16, 2021) ....................................passim 

US Dominion, Inc. v. Powell, 
2021 WL 3550974 (D.D.C. Aug. 11, 2021) ................................................passim 

Veleron Holding, B.V. v. Morgan Stanley, 
117 F. Supp. 3d 404 (S.D.N.Y. 2015) .......................................................... 25, 34 

Wahlheimer v. Hardenbergh, 
111 N.E. 826 (1916) ........................................................................................... 23 

Wavedivision Holdings, LLC v. Highland Cap. Mgmt. L.P., 
2011 WL 5314507 (Del. Super. Ct. Nov. 2, 2011), aff’d, 49 A.3d 
1168 (Del. 2012) ................................................................................................. 15 

White v. Fraternal Ord. of Police, 
909 F.2d 512 (D.C. Cir. 1990) ............................................................................ 42 

Williby v. Hearst Corp., 
2017 WL 1210036 (N.D. Cal. Mar. 31, 2017) ................................................... 36 

Wiwa v. Royal Dutch Petroleum Co., 
2002 WL 319887 (S.D.N.Y. Feb. 28, 2002) ...................................................... 33 

Zetes v. Richman, 
86 A.D.2d 746 (N.Y. App. Div. 1982) ............................................................... 55 

Statutes 

10 Del. C. § 8118(a) ................................................................................................. 17 

10 Del. C. § 8119 ....................................................................................................... 7 

10 Del. C. § 8121 ........................................................................................... 8, 12, 14 

47 U.S.C. § 230 ........................................................................................ 6, 48, 55, 57 

47 U.S.C. § 230(c)(1) ............................................................................................... 56 

47 U.S.C. § 230(f)(3) ............................................................................................... 56 



xii 

N.Y. Civ. Rights Law § 76 ...................................................................................... 16 

N.Y. Civ. Rights Law § 76-A .................................................................................. 39 

Rules 

Fed. R. Civ. P. 12(b)(6) ............................................................................................ 56 

N.Y. C.P.L.R. § 213 ................................................................................................. 11 

N.Y. C.P.L.R. § 215 ....................................................................................... 7, 10, 13 

Treatises 

RESTATEMENT (SECOND) OF TORTS § 577 Comment f ............................................ 20 

RESTATEMENT (SECOND) OF TORTS § 580A Comment d ......................................... 41 

Other Authorities 

DAVID ELDER, DEFAMATION: A LAWYER’S GUIDE § 7.12 (2016) ........................... 40 

 



1 

PRELIMINARY STATEMENT 

Fox News Network, LLC is Fox Corporation’s crown jewel.  Fox News 

generates the lion’s share of Fox Corporation’s profits, and a financial hit to Fox 

News results in an equal financial hit to Fox Corporation.  As Dominion’s Complaint 

details, at the time of the defamatory statements, the Fox News website listed Rupert 

Murdoch (Fox Corporation’s Chairman) and Lachlan Murdoch (Fox Corporation’s 

CEO and Executive Chairman) as part of the “Fox News Executive Staff.”  Yet after 

Dominion sued Fox News for defamation, Fox News ran away from Rupert and 

Lachlan Murdoch’s actions—despite Fox Corporation’s clear editorial input and 

control over Fox News.  (Compl. ¶¶ 2-3; 143-180.)   

Fox Corporation does not sit by when Fox News’s profits begin to fall.  

Instead, Fox Corporation’s top executives forcefully insert themselves into their 

wholly-owned subsidiary’s affairs and try to right the ship.  That is exactly what 

happened after the 2020 Presidential election.  When Fox Corporation saw that Fox 

News was beginning to lose President Trump’s support and Fox News viewers to its 

competitors OAN and Newsmax, Rupert and Lachlan Murdoch did what they had 

always done in the past—stepped in to “call the shots directly” at Fox News.  

(Compl. ¶ 171.)  Fox Corporation, through the Murdochs, directed and controlled 

Fox News to win back Fox News viewers.  Fox Corporation exercised editorial 

control over what would air on Fox News, including the defamatory statements at 



2 

issue.  One Fox News anchor said that “These were all Murdoch’s calls.”  (Compl. 

¶ 175.)  Fox Corporation also used its other subsidiary, Fox Broadcasting Company, 

LLC, to spread these broadcasts to an even wider audience, by publishing the 

broadcasts on fox.com.  The result: Fox News regained its prominence as the leading 

conservative news network.  Meanwhile, Dominion suffered devastating harm.  

 This Opposition refers to Fox Corporation as Fox-C, Fox Broadcasting as 

Fox-B, and Fox News as Fox-N.  Fox-C and Fox-B (collectively, “Fox”) now move 

to dismiss Dominion’s defamation complaint.  But Fox’s motion to dismiss targets 

a hollow caricature of Dominion’s complaint.  Fox repeatedly targets red-herring 

theories Dominion did not plead.  For example, Fox-C argues that Dominion did not 

properly pierce the corporate veil.  But Dominion does not argue that Fox-C is liable 

due to veil piercing.  Dominion alleges two different theories—direct responsibility 

and agency—each of which is sufficient by itself to hold Fox-C responsible and each 

of which Fox misconstrues.  First, Fox-C exerted editorial direction and control over 

the defamatory statements and is liable for them.  Dominion pleaded this editorial 

responsibility specifically and in detail.  (See, e.g., Compl. ¶¶ 2-3, 143-175, 177-

178, 224, 238.)  This direct responsibility over the broadcasts—responsibility that 

Fox-N has disowned with respect to Fox-C—provides the basis for Fox-C’s liability 

here. Under New York law, “all who take part in the procurement, composition and 



3 

publication of a libel are responsible in law and equally so.”  Brown v. Mack, 185 

Misc. 368, 373 (N.Y. Sup. Ct. 1945) (citation omitted). 

Second, apart from Fox-C’s editorial responsibility, Fox-N and Fox-B 

operated as Fox-C’s agent, a separate standard from veil-piercing.  (See Compl. 

¶¶ 166-180; see also Compl. ¶¶ 2-3, 143-165, 224, 238.)  Fox-C exercised corporate 

control over the relevant conduct at issue—namely the decision to publish these 

defamatory broadcasts and to do so knowing they were false or in reckless disregard 

of the truth.  Fox-C caused Fox-N and Fox-B to air these defamatory broadcasts to 

protect Fox-C’s business interests. 

When Fox is not targeting red-herring theories that Dominion did not plead, 

Fox targets straw-man versions of Dominion’s allegations.  For example, Fox argues 

that Dominion did not allege that anyone from Fox-C played an “affirmative role” 

in producing the defamatory statements broadcast on Fox-N.  Fox willfully 

overlooks the numerous allegations, backed by independent third-party reports, that 

Rupert and Lachlan Murdoch specifically directed Fox-N hosts to feature guests, 

like MyPillow’s spokesman and CEO Michael Lindell, Sidney Powell, and Rudy 

Giuliani, who would push baseless lies about Dominion, and that after the election, 

“Rupert Murdoch stepped in ‘to call the shots directly.’”  (Compl. ¶ 171.)  Fox also 

argues that Dominion did not allege that “any person at Fox Corporation acted with 

actual malice.”  Again, Fox overlooks Dominion’s allegations that Rupert and 



4 

Lachlan Murdoch intentionally pushed baseless conspiracy theories about Dominion 

to win back Fox-N viewers, even while their other publications, including the Wall 

Street Journal and New York Post, told the truth, and even while they themselves 

did not believe the claims.  (Compl. ¶ 172; see also Compl. ¶¶ 164-65, 168, 170.)  

In arguing that Dominion’s claims are barred by New York’s statute of 

limitations, Fox misconstrues the stipulation between the parties.  Fox glosses over 

the fact that the parties stipulated only to New York substantive law, not New York 

procedural law (i.e., its statute of limitations).  Fox’s statute-of-limitations argument 

depends on a mishmash of Delaware and New York procedural rules, including 

Delaware’s praecipe requirement and New York’s statute of limitations, but 

excluding Delaware’s borrowing statute. 

Fox also misquotes Delaware’s borrowing statute, slicing off the second 

sentence, which makes clear that Delaware’s longer statute of limitations applies to 

claims brought by Delaware residents.  Fox also misconstrues the import of the one 

defamatory statement it acknowledges was served timely, which by itself is a 

sufficient basis for Fox’s liability here.  

Fox’s refuse-to-acknowledge strategy extends to this Court’s prior decision in 

US Dominion, Inc. v. Fox News Network, LLC, 2021 WL 5984265 (Del. Super. Ct. 

Dec. 16, 2021) (“Dominion I”).  Fox spends ten pages of its brief rehashing issues 

this Court already decided in Dominion I, including that Dominion sufficiently 



5 

alleged a defamation claim against Fox-N based on the same 20 defamatory 

statements Dominion alleges here.  Fox also omits any discussion of the court’s 

decision in US Dominion, Inc. v. Powell, 2021 WL 3550974 (D.D.C. Aug. 11, 2021) 

(“Powell”), which held that Dominion sufficiently alleged defamation claims against 

Giuliani, Lindell, and Powell based on nearly identical lies about Dominion.  The 

same result is appropriate here. 

 Fox makes a mixed bag of arguments asserting that Dominion did not 

adequately plead its defamation claims.  None are persuasive. 

 Statute of Limitations: Fox argues that New York’s one-year statute of 
limitations for defamation claims applies to this action based on the parties’ 
stipulation that this dispute is governed by New York substantive law.  It is 
hornbook law that the forum state’s procedural law applies even when another 
state’s substantive law applies. Statutes of limitations are procedural.  And 
Delaware’s borrowing statute makes clear that Delaware’s two-year statute of 
limitations for defamation applies to suits by Delaware residents in Delaware 
courts. Moreover, Fox concedes that at least one of the statements fell within 
even the non-applicable, one-year statute of limitations.  See infra Section I. 

 Direct Liability: Fox-C argues that it cannot be held directly liable because 
it did not participate in procuring the defamatory statements.  Fox-C ignores 
Dominion’s numerous allegations that Fox-C, through Rupert and Lachlan 
Murdoch, played a critical role in procuring and directing Fox-N to broadcast 
the defamatory statements.  See infra Section II.A.1. 

 Agency Liability: Fox-C argues that it cannot be held liable for broadcasts on 
Fox-N.  Dominion alleges that Fox-N was Fox-C’s agent, and Fox-C directed 
Fox-N to broadcast the defamatory statements.  Principals are liable for the 
torts of their agents.  See infra Section II.A.2. 

 Actual Malice: Fox-C and Fox-B argue that Dominion did not plead that they 
acted with actual malice.  Dominion alleges that Fox-C and Fox-B published 
inherently improbable claims from facially unreliable sources and ignored 



6 

widely available evidence that contradicted the defamatory statements, all to 
boost Fox-N’s viewership and increase Fox-C’s stock price.  See infra 
Sections II.B, III.B. 

 Republication Liability: Fox-B argues that it cannot be held liable for 
reposting Fox-N’s broadcasts on fox.com.  Clear case law holds that 
relocating content to a new website is an actionable republication.  See infra 
Section III.A. 

 Communications Decency Act: Fox-B argues that it qualifies for immunity 
under § 230 of the CDA.  CDA immunity does not apply when, as here, an 
agent posts content that its principal developed.  See infra Section III.C. 

 Fox News’s Liability: Fox argues that Dominion did not sufficiently plead 
that Fox-N is liable for defamation.  In making this argument, Fox does not 
once cite Dominion I, in which this Court held that Dominion adequately 
alleged a defamation claim against Fox-N.  Fox does not raise new facts or 
law to undermine the Court’s conclusions.  See infra Section IV. 

LEGAL STANDARD 

This Court has already recognized that New York’s Anti-SLAPP law’s 

pleading standard does not apply.  See Dominion I, 2021 WL 5984265, at *17 

(applying Delaware’s pleading standard to Dominion’s defamation claims against 

Fox-N).  For purposes of deciding Fox’s motion to dismiss, the Court should apply 

Delaware’s familiar pleading rule, which requires a court to “accept all well-pleaded 

factual allegations in the Complaint as true, accept even vague allegations in the 

Complaint as ‘well-pleaded’ if they provide the defendant notice of the claim, [and] 

draw all reasonable inferences in favor of the plaintiff,” while only permitting 

dismissal if “the plaintiff would not be entitled to recover under any reasonably 

conceivable set of circumstances.”  Cent. Mortg. Co. v. Morgan Stanley Mortg. Cap. 



7 

Holdings LLC, 27 A.3d 531, 536-37 (Del. 2011) (rejecting application of higher 

federal Twombly-Iqbal “plausibility” rule).  Dominion’s complaint meets any 

standard, and certainly the “minimal” one applicable here.  Id. at 536.   

ARGUMENT 

I. The Statute of Limitations Does Not Bar Dominion’s Lawsuit. 

Delaware has a two-year statute of limitations, which U.S. Dominion, Inc. and 

Dominion Voting Systems, Inc. (the “Delaware Plaintiffs”) indisputably meet.  See 

10 Del. C. § 8119; Triestman v. Slate Grp., LLC, 2020 WL 1450562, at *2 (D. Del. 

Mar. 25, 2020) (“Delaware’s statute of limitations for defamation and invasion of 

privacy is two years.”).  Dominion sued Fox-C and Fox-B for defamation based on 

statements made between November 8, 2020 and January 26, 2021.  (Compl. 

¶¶ 224(a)-(t).)  Dominion filed this lawsuit on November 8, 2021.  (D.I. No. 1.)  

Dominion filed a praecipe requesting a summons on December 20, 2021, (D.I. Nos. 

2, 3), and served Fox-C and Fox-B by counsel on December 21, 2021 and by 

registered agent on December 29, 2021.   

Fox incorrectly argues that New York’s one-year statute of limitations applies.  

(Mot. at 12 (citing N.Y. C.P.L.R. § 215).) Fox’s argument is based on a 

mischaracterization of the parties’ choice-of-law stipulation, which applies only to 

New York substantive law, not to procedural law like the statute of limitations. (See 

D.I. No. 8.)  Most fundamentally, Delaware’s borrowing statute explicitly directs 



8 

courts to apply Delaware’s statute of limitations to claims by Delaware residents, 

like the claims by the Delaware Plaintiffs: “Where the cause of action originally 

accrued in favor of a person who at the time of such accrual was a resident of this 

State, the time limited by the law of this State shall apply.”  10 Del. C. § 8121.  Fox’s 

brief inexplicably omits this part of the statute.  (See Mot. at 12 n.5.) 

In any event, Fox admits that this action is not time-barred as to any of the 

plaintiffs even if New York’s one-year statute of limitations applies, because one of 

the allegedly defamatory statements “occurred after the relevant December 20, 2021 

statute of limitations cutoff.”  (Mot. at 14 n.6 (emphasis in original)). 

A. The Delaware two-year statute of limitations applies to the two 
Delaware plaintiffs 

1. Delaware procedural law, including its borrowing statute 
and statute of limitations, applies to this dispute. 

Delaware’s statute of limitations and accompanying borrowing statute apply 

to this dispute for two independent reasons.  First, the parties’ stipulation to 

“Delaware choice of law principles,” (D.I. No. 8), requires application of Delaware’s 

borrowing statute because it is a codified conflicts-of-law provision.  Delaware’s 

borrowing statute reflects the “conflict rule in Delaware pertaining to the limitation 

of actions” that arose outside of Delaware.  Natalee v. Upjohn Co., 236 F. Supp. 37, 

39 (D. Del. 1964). 



9 

Second, as this Court recognized in Dominion I, the well-established rule is 

that courts should apply the forum state’s procedural law, even when another state’s 

substantive law applies.  Dominion I, 2021 WL 5984265, at *18 (“As a general rule, 

however, the law of the forum governs procedural matters.” (citation and quotation 

marks omitted)); see also Chaplake Holdings, LTD. v. Chrysler Corp., 766 A.2d 1, 

5 (Del. 2001) (“As a general rule, the law of the forum governs procedural matters.”); 

Monsanto Co. v. Aetna Cas. & Sur. Co., 1994 WL 317557, at *4 (Del. Super. Ct. 

Apr. 15, 1994) (“[W]hen the law of a foreign state is applied to substantive issues, 

the law of Delaware is usually applied to procedural issues.” (citation omitted)). 

It is well-established that a statute of limitations is procedural, not substantive.  

See Sun Oil Co. v. Wortman, 486 U.S. 717, 725 (1988) (holding that statutes of 

limitations are procedural for purposes of choice of law); TrustCo Bank v. Mathews, 

2015 WL 295373, at *5 (Del. Ch. Jan. 22, 2015) (“Even if another state’s substantive 

law may govern . . . , the ‘general rule is that the forum state’s statute of limitations 

applies.’” (citation omitted)); Gavin v. Club Holdings, LLC, 2016 WL 1298964, at 

*3 (D. Del. Mar. 31, 2016) (“[A] statute of limitations is procedural, not 

substantive.”).  Delaware’s borrowing statute, which governs when Delaware courts 

should apply Delaware’s statute of limitation for causes of action that arose in 

another state, is also procedural.  See Norman v. Elkin, 2007 WL 2822798, at *3 (D. 

Del. Sept. 26, 2007) (applying Delaware’s borrowing statute because the “issue of 



10 

statute of limitations is a procedural issue, not a substantive issue for conflict of law 

purposes”), aff’d, 860 F.3d 111 (3d Cir. 2017). 

 The only common-law exception to the rule that a statute of limitations is 

procedural—when the statute of limitations is “inseparably interwoven” with a 

foreign state’s substantive law—does not apply here.  See Pivotal Payments Direct 

Corp. v. Planet Payment, Inc., 2015 WL 11120934, at *3 (Del. Super. Ct. Dec. 29, 

2015) (holding that New York’s statute of limitations for breach of contract and 

fraudulent transfer was not “inseparably interwoven with the substantive rights”); 

Am. Energy Techs., Inc. v. Colley & McCoy Co., 1999 WL 301648, at *2 (D. Del. 

Apr. 15, 1999) (applying Delaware’s statute of limitations to a breach-of-contract 

claim brought under a contract with a choice-of-law provision specifying that 

Virginia law would apply); TrustCo Bank, 2015 WL 295373, at *5 (“The statute of 

limitations for fraudulent transfers in New York is merely New York’s general 

statute of limitations for fraud.”). The New York statute of limitations for 

defamation, N.Y. C.P.L.R. § 215, is not inseparably interwoven with the defamation 

cause of action.  

New York Section 215 supplies the limitations period for 14 separate causes 

of action, including assault, battery, false imprisonment, and any “action to enforce 

a penalty of forfeiture created by statute.”  N.Y. C.P.L.R. § 215.  Section 215 is 

nearly identical to another broadly applicable New York statute of limitations, 



11 

section 213, which Delaware courts have held is not “inseparably interwoven” with 

any causes of action.  See TrustCo Bank, 2015 WL 295373, at *5 (N.Y. C.P.L.R. 

§ 213 “is merely New York’s general statute of limitations for fraud”); Pivotal 

Payments, 2015 WL 11120934, at *3 (holding that New York’s statute of limitations 

for breach of contract and fraudulent transfer, N.Y. C.P.L.R. § 213, was not 

“inseparably interwoven with the substantive rights”). 

Fox attempts to evade the basic principles calling for the application of 

Delaware procedural law, including its statute of limitations, by arguing that the 

parties supposedly “stipulated to the application of New York law.”  (Mot. at 12 

n.5.)  False.  The parties stipulated to the application of “New York substantive law,” 

but never agreed that New York procedural law applies.  (D.I. No. 8 (emphasis 

added).)  Even Fox recognizes that Delaware procedural law applies to this action 

by repeatedly discussing Delaware’s pleading standards and Delaware’s rule on 

commencing an action.  (Mot. at 13.)  The entire basis of Fox’s statute-of-limitations 

argument is a unique Delaware procedural device—the praecipe.  Fox cannot pick 

and choose which Delaware procedural devices it wants (the praecipe) and reject the 

rest (the statute of limitations and borrowing statute). 

 Delaware’s procedural law, including its rules on statutes of limitations, 

applies to this dispute. 



12 

2. Under Delaware’s borrowing statute, Delaware’s two-year 
statute of limitations applies. 

Delaware’s borrowing statute provides that courts must apply Delaware’s 

statute of limitations to Delaware residents: 

Where a cause of action arises outside of this State, an action cannot be 
brought in a court of this State to enforce such cause of action after the 
expiration of whichever is shorter, the time limited by the law of this 
State, or the time limited by the law of the state or country where the 
cause of action arose, for bringing an action upon such cause of action. 
Where the cause of action originally accrued in favor of a person 
who at the time of such accrual was a resident of this State, the time 
limited by the law of this State shall apply.   

Del. C. § 8121 (emphasis added). 

The Delaware Plaintiffs—US Dominion, Inc. and Dominion Voting Systems, 

Inc.—are undisputedly Delaware residents. The Delaware Plaintiffs’ claims thus 

were timely filed pursuant to the plain terms of Delaware’s borrowing statute calling 

for the application of Delaware’s two-year statute of limitations. 

Fox concedes that, if New York procedural law does not apply, then the Court 

must apply Delaware’s borrowing statute.  (Mot. at 12 n.5.)  In quoting the 

borrowing statute, however, Fox conspicuously omitted the dispositive second 

sentence of the statute, which makes clear that Delaware’s statute of limitations 

governs out-of-state claims brought in Delaware courts by Delaware residents.  (Id.)  

Fox cites only one case for the proposition that “Dominion’s defamation claim” is 

“subject to New York’s one-year statute of limitations for defamation claims under 



13 

Delaware’s borrowing statute.”  (Id.)  That case does not implicate the second 

sentence of Delaware’s borrowing statute because the plaintiff was a “citizen of 

Louisiana.”  Dymond v. Nat’l Broad. Co., 559 F. Supp. 734, 738 (D. Del. 1983). 

Courts consistently have rejected claims by defendants to overlook or 

disregard the second sentence of the borrowing statute.  In Brossman v. Federal 

Deposit Insurance Corp., 510 A.2d 471 (Del. 1986), the defendant, like Fox here, 

argued that the plaintiff’s “cause of action arose outside of Delaware, and that under 

Delaware’s borrowing statute, the time limit on the cause of action is the shorter of 

the limitations of either Delaware or the state in which the cause of action arose.”  

Id. at 473.  The court rejected the defendant’s argument.  Because the plaintiff was 

“a resident of Delaware, the Delaware statute of limitations must apply.”  Id.  The 

court further held that it “need not decide whether the cause of action arose outside 

of Delaware.”  Id.1 

                                                 
1 The only two exceptions to Delaware’s borrowing statute stem from Pack v. Beech 
Aircraft Corp., 50 Del. 413 (Del. 1957) and Saudi Basic Indus. Corp. v. Mobil Yanbu 
Petrochemical Co., Inc., 866 A.2d 1 (Del. 2005).  Fox did not cite either case, and 
any argument that the two exceptions apply is waived for that reason alone. See In 
re Asbestos Litig., 2014 WL 7150472, at *1 n.5 (Del. Super. Ct. Dec. 4, 2014) 
(collecting cases holding that a party waives an issue by failing to raise it in an 
opening brief).  Regardless, neither case applies here. First, the Pack court held that 
a Delaware plaintiff could not benefit from Delaware’s borrowing statute where the 
out-of-state statute at issue included a “built-in” time limitation that, upon 
expiration, “extinguishe[d] the right to which it attache[d].”  50 Del. at 420.  Pack 
has no relevance to a foreign jurisdiction’s generally applicable statute of limitations, 
like N.Y. C.P.L.R. § 215, the New York statute of limitations that Fox invokes.  See 



14 

 Courts interpreting Delaware’s borrowing statute have routinely reached the 

same conclusion: Delaware’s statute of limitations applies to out-of-state claims 

brought by Delaware residents.  See Clinton v. Enter. Rent-A-Car Co., 977 A.2d 892, 

896 (Del. 2009) (“[The plaintiff] was a Delaware resident. . . . Therefore, even if the 

cause of action arose in Maryland, section 8121 would dictate that Delaware’s 

statutes of limitations applies.”); Cerullo v. Harper Collins Publishers, Inc., 2002 

WL 243387, at *3 (Del. Super. Ct. Feb. 19, 2002) (“[I]t is clear that this statute 

[§ 8121] was not intended to prevent a resident of the state from bringing an action 

in this state against a defendant who is subject to the jurisdiction of the Delaware 

Courts, even when the cause of action arose outside of the state.” (emphasis in 

original)); David B. Lilly Co. v. Fisher, 18 F.3d 1112, 1117 (3d Cir. 1994) (“Because 

                                                 
supra at Section I.B. See also CHC Invs., LLC v. FirstSun Cap. Bancorp, 2020 WL 
1480857, at *4 n.26 (Del. Ch. Mar. 23, 2020). 

Second, the Saudi exception applies when out-of-state plaintiffs attempt to 
weaponize Delaware’s borrowing statute against Delaware-resident defendants who 
are forced to bring counterclaims in Delaware.  866 A.2d at 15.  In Saudi, the out-
of-state plaintiff brought a declaratory judgment action in Delaware for the sole 
purpose of foisting Delaware’s shorter statute of limitations on the Delaware 
resident’s counterclaims—a situation far afield from the facts here.  Id. at 15-16 
(application of borrowing statute to Delaware defendant’s counterclaims “would 
subvert the statute’s fundamental purpose by enabling [the plaintiff] to prevail on a 
limitations defense that would have never been available to it had the [contract] 
claims been brought in the jurisdiction where the cause of action arose”).  Courts 
have rightly limited Saudi to situations in which refusing to apply the borrowing 
statute is necessary to protect Delaware residents whose counterclaims were “forced 
into a Delaware forum.”  CHC Invs., 2020 WL 1480857, at *7 (collecting cases). 



15 

the [plaintiff] was a Delaware resident during the relevant time period, the Delaware 

borrowing statute dictates that its three-year limitations period applies.”); Hill v. 

Equitable Tr. Co., 562 F. Supp. 1324, 1333 (D. Del. 1983) (the plaintiffs “are 

Delaware residents. By its terms, the borrowing statute is inapplicable to [these] 

plaintiffs . . . because of their Delaware residency.”); D’Angelo v. Petroleos 

Mexicanos, 398 F. Supp. 72, 79 (D. Del. 1975) (“[The] plaintiff . . . is a resident of 

Delaware . . . . Accordingly, the last sentence in the borrowing statute makes 

Delaware limitations law controlling.”). 

 Courts apply the clear language of the borrowing statute’s second sentence 

even when a Delaware resident gets the benefit of Delaware’s longer statute of 

limitations.  See, e.g., Wavedivision Holdings, LLC v. Highland Cap. Mgmt. L.P., 

2011 WL 5314507, at *8 (Del. Super. Ct. Nov. 2, 2011) (applying Delaware’s three-

year statute of limitations, rather than Texas’s two-year statute of limitations, to 

claims brought by a “Delaware corporation” based on the “last sentence of the 

borrowing statute”), aff’d, 49 A.3d 1168 (Del. 2012); Cerullo, 2002 WL 243387, at 

*3 (applying Delaware’s two-year statute of limitations for a defamation action 

brought by a Delaware resident rather than New York’s one-year statute of 

limitations). 



16 

B. Fox admits that not all statements are barred. 

As Fox admits in footnote 6, one of the allegedly defamatory statements—

Lindell’s statement in ¶ 224(t) that he had evidence that Dominion committed 

election fraud—“occurred after the relevant December 20, 2021 statute of 

limitations cutoff.”  (Mot. at 14 n.6 (emphasis added).)  One statement of defamation 

per se, even if the statement is a repetition, is enough to impose liability.  See Doe v. 

U.S. Civ. Serv. Comm’n, 483 F. Supp. 539, 570 n.26 (S.D.N.Y. 1980) (“[T]he last 

utterance may do no less harm than the first.” (citation omitted)); Celle v. Filipino 

Rep. Enterprises Inc., 209 F.3d 163, 179 (2d Cir. 2000) (“If a statement is 

defamatory per se, injury is assumed.”).  Under New York law, defamatory 

statements by other speakers do not excuse Fox from liability based on this 

actionable statement.  N.Y. Civ. Rights Law § 76 (“In consolidated actions based on 

libels of similar purport or effect the jury shall assess the whole amount of the 

plaintiff’s damages in one sum, but a separate verdict shall be taken for or against 

each defendant and the jury shall apportion the amount of damages among the 

defendants against whom it found a verdict.”); Goodrow v. N.Y. Times Co., 241 A.D. 

190, 192 (App. Div. 1934) (“Each newspaper will be responsible for the shadow it 

casts on plaintiff’s reputation and . . . should pay a proportionate amount of the 

damage caused thereby.”) 



17 

Fox also argues that Lindell’s statement in ¶ 224(t) is mere opinion and Fox 

cannot be liable because it did not direct Lindell’s statement.  (Mot. at 14.)  This 

argument directly conflicts with this Court’s prior opinion and mischaracterizes 

Lindell’s statements.  This Court’s prior holding in Dominion I involved the same 

20 defamatory statements as this case, including Lindell’s statement in ¶ 224(t).  

This Court held that Dominion had adequately stated “a reasonably conceivable 

defamation per se claim” based on these 20 statements.  Dominion I, 2021 WL 

5984265, at *21.2  Lindell’s statement is actionable defamation per se. 

                                                 
2 Regardless, Delaware’s savings statute, 10 Del. C. § 8118(a), would apply here in 
the event this Court dismisses. The Delaware savings statute gives plaintiffs a year 
to refile a complaint when a case is dismissed, past the statute of limitations, for a 
“technical flaw in a complaint or writ.”  Kaufman v. Nisky, 2011 WL 7062500, at *2 
(Del. Super. Ct. Dec. 20, 2011).  The savings statute applies when “(1) the original 
action was filed within the [applicable] statute of limitations; and (2) the second 
action was filed within one year of the dismissal of the first action.”  Id.  Here, 
Plaintiffs e-mailed Fox’s counsel a courtesy copy of the Complaint on November 
10, 2021, the day it was accepted by the Court.  On November 23, 2021, Fox’s 
counsel acknowledged receipt of the Complaint and another member of the law firm 
representing Fox asked to also be copied on future communications. See also Empire 
Fin. Servs., Inc. v. Bank of New York, 2001 WL 755936, at *2 (Del. Super. Ct. Jan. 
12, 2001) (insufficient service of process but the defendant communicated with the 
plaintiff and “was aware of the claim against it”); Twyman v. Rice, 1988 WL 32002, 
at *2 (Del. Super. Ct. Mar. 14, 1988) (insufficient service of process but “on the date 
of filing the complaint a copy of the complaint and notification that it had been filed 
was sent to the insurer”); Giles v. Rodolico, 140 A.2d 263, 265 (Del. 1958) (plaintiff 
filed a praecipe 48 days after receiving the original writ with a non est return).  Fox 
received “prompt notice” and suffered no prejudice.  See Empire, 2001 WL 755936, 
at *1 (citation omitted). 



18 

Lindell’s statement is not mere opinion.  Lindell stated that he had evidence 

of Dominion “machine fraud.”  (Compl. ¶ 224(t).)  See Powell, 2021 WL 3550974, 

at *8 (Powell expressed a verifiably false fact about Dominion because she stated 

that she had “evidence” showing that Dominion committed election fraud).  Fox 

invited Lindell onto Tucker Carlson’s show and asked him questions that it knew 

would prompt Lindell to “repeat the lies about Dominion.”  (Compl. ¶ 141.)  See 

Dominion I, 2021 WL 5984265, at *24 (“When Fox guests spread or reiterated 

disinformation about Dominion, . . . Fox and its personnel pressed their view that 

considerable evidence connected Dominion to an illegal election fraud 

conspiracy.”).  

Regardless of which statute of limitations applies, all the Dominion entities 

have stated a claim for defamation based on the statement in ¶ 224(t).   

II. Fox-C’s Arguments Are Unavailing. 

None of Fox-C’s arguments provide grounds for dismissal of Dominion’s 

complaint.  First, Fox-C dedicates five pages of its brief to a red herring—arguing 

that it cannot be liable under an alter-ego theory for any defamatory statement 

broadcast on Fox-N, (Mot. at 19-27), even though Dominion did not plead an alter-

ego theory.  Second, Fox-C argues that it cannot be held liable under an agency 

theory, (Mot. at 28-30), but ignores Dominion’s detailed allegations that Fox-C used 

its control over Fox-N to ensure Fox-N featured guests who would spread lies about 



19 

Dominion.  In the words of one Fox-N anchor: “These were all Murdoch’s calls.”  

(Compl. ¶ 175 (emphasis added).)  Third, Fox-C argues that it was not the proximate 

cause of Dominion’s injuries because it did not use its control over Fox-N to 

broadcast the defamatory statements.  (Mot. at 31-32.)  Dominion has alleged the 

exact opposite; after the 2020 election, Fox-C, through Rupert Murdoch, “stepped 

in ‘to call the shots directly.’”  (Compl. ¶ 171 (emphasis added).)  Fourth, Fox-C 

argues that Dominion did not plead actual malice.  (Mot. at 32-38.)  Dominion’s 

allegations of actual malice are overwhelming and even more detailed and 

compelling than the allegations of actual malice that survived motions to dismiss in 

Dominion I and Powell. 

A. Fox-C is directly and vicariously liable for the defamatory 
statements. 

Fox-C dedicates much of its motion to arguing that it is not liable under an 

alter-ego or veil-piercing theory.  (Mot. at 19.)  Dominion did not allege that Fox-C 

is liable under an alter-ego or veil-piercing theory.  Instead, Dominion has alleged 

that Fox-C was directly involved in the decisions to broadcast the defamatory 

statements on Fox-N.  Dominion also alleged that Fox-N is Fox-C’s agent, making 

Fox-C vicariously liable for the defamatory statements broadcast on Fox-N. 



20 

1. Fox-C was directly involved in procuring and publishing the 
defamatory statements. 

Fox-C’s argument that Dominion failed to allege that any Fox-C employees 

played “an ‘affirmative role in the preparation or editing of’ the challenged 

statements” (Mot. at 30), ignores Dominion’s numerous, well-pleaded allegations 

about Rupert and Lachlan Murdoch’s direct participation in the editorial process and 

publication of the defamatory statements.  Dominion has alleged that Fox-C, through 

Rupert and Lachlan Murdoch, played a “direct role in participating in, approving, 

and controlling” the defamatory statements at issue.  (See, e.g., Compl. ¶ 160.)   

Under New York law, “all who take part in the procurement, composition and 

publication of a libel are responsible in law and equally so.”  Brown, 185 Misc. at 

373 (citation omitted); Restis v. Am. Coal. Against Nuclear Iran, Inc., 53 F. Supp. 

3d 705, 717 (S.D.N.Y. 2014) (“[B]ecause each individual defendant allegedly 

participated in the drafting and/or publication of the defamatory statements, 

Plaintiffs’ defamation claim cannot be dismissed on this basis.”); Pisani v. Staten 

Island Univ. Hosp., 440 F. Supp. 2d 168, 179 (E.D.N.Y. 2006) (“[T]he Court finds 

that the plaintiff has adequately pled that the [defendants] participated in the creation 

and/or publication of the . . . statement containing the alleged defamatory 

statement.”); see also RESTATEMENT (SECOND) OF TORTS § 577 cmt. f (“One is liable 

for the publication of defamation by a third person whom as his servant, agent or 

otherwise he directs or procures to publish defamatory matter.”); Fischer v. OBG 



21 

Cameron Banfill LLP, 2010 WL 3733882, at *2 (S.D.N.Y. Sept. 24, 2010) (“[The 

employee’s] affidavit asserts that [the employer] directed him to compose the 

libelous letter, giving him a knowing participatory role in the preparation of the 

libelous letter, and therefore [the employer] is jointly liable on the libel claim.”). 

The complaint makes clear that Fox-C directly participated in and ordered 

publication of the defamatory statements.  Fox-N is a wholly owned subsidiary of 

Fox-C, (Compl. ¶ 13), and by far Fox-C’s biggest source of revenue.  Just before 

this complaint was filed, Fox-C’s revenue from Fox’s cable network programming 

was $571 million, while the “rest of Fox Corporation lost $266 million.”  (Compl. 

¶ 143; see also Compl. ¶ 135.)   

After Fox-N projected that President Biden would win the 2020 Presidential 

election, Former-President Trump “directed his anger at Fox” for calling the election 

for his rival.  (Compl. ¶¶ 51-54.)  Trump encouraged his supporters to abandon Fox-

N and switch to other networks, like OAN and Newsmax.  (Compl. ¶ 53.)  OAN and 

Newsmax saw their viewership soar.  (Compl. ¶¶ 58, 63.)  Fox-N’s ratings were in 

freefall.  (Compl. ¶ 57.)  Fox-C’s stock price plunged.  (Compl. ¶ 56.) 

Fox-C immediately reacted.  Fox-C executives, “including but not limited to 

Rupert and Lachlan Murdoch . . . were ‘not happy’” that Fox-N was losing viewers 

and pressured “Fox News executives ‘to lure the Fox audience back home.’”  

(Compl. ¶ 166.)  Rupert Murdoch “reengaged in the network’s decisions” “during 



22 

the crisis precipitated by Fox’s election coverage, its lies about Dominion, and its 

falling ratings.”  (Compl. ¶ 159.)  Several reports have indicated that, “when Fox 

ratings dipped after the election, Rupert Murdoch stepped in ‘to call the shots 

directly.’”  (Compl. ¶ 171.)   

To win back lost Fox-N viewers, Fox-C, through the Murdochs, made the 

executive decision to give “Giuliani and others a platform on their ‘crown jewel’ 

network to push . . . baseless claims” about Dominion.  (Compl. ¶ 166.)  Fox-C 

executives, including but not limited to Rupert Murdoch, decided “in January 2021 

to change Fox News’ lineup and reward Fox News employees like Maria Bartiromo 

who had promoted the lies about Dominion,” and punish those who did not promote 

lies that Fox viewers wanted to hear.3  (Compl. ¶ 175.)  One Fox-N anchor said that 

these rewards “were all Murdoch’s calls.”  (Compl. ¶ 175.)  Murdoch was similarly 

involved in the punishments.  (Compl. ¶ 175.) 

“Fox-C executives such as Rupert and Lachlan Murdoch . . . chose to publish 

and broadcast the defamatory statements about Dominion across Fox.”  (Compl. 

¶ 166.)  Fox-C, acting through Rupert and Lachlan Murdoch and others, 

intentionally provided “a platform for guests to appear on Fox programming who 

                                                 
3 Fox-C misses the point when it argues that lineup changes in January 2021 were 
after the bulk of the defamatory statements and could not have caused them.  (Mot. 
at 32 n.14.)  The lineup changes were proof that Fox-C instructed Fox-N hosts to 
produce defamatory statements about Dominion and rewarded the on-air talent who 
followed these instructions. 



23 

Fox and its hosts knew would make” defamatory statements “on the air.”  (Compl. 

¶ 224.)  Fox-C, through Rupert Murdoch, also “encouraged on-air personalities to 

perpetuate these baseless claims” about Dominion.  (Compl. ¶ 171.)  “Fox-C’s 

employees and officers—including but not limited to Rupert and Lachlan 

Murdoch—had direct responsibility for airing these defamatory broadcasts.”  

(Compl. ¶ 173.)  Fox-C and the Murdochs “perpetuated these false claims of election 

fraud despite multiple reports that the Murdochs themselves did not believe the 

claims.”  (Compl. ¶ 172.) 

Fox-C suggests that it cannot be held liable because it did not have a duty “to 

edit or to approve or even to read” Fox-N’s broadcasts, (Mot. at 30), citing 

Wahlheimer v. Hardenbergh, 111 N.E. 826 (1916).  At most, Fox-C’s argument 

raises a disputed factual issue inappropriate on a motion to dismiss.  In Wahlheimer, 

the defendant “did not procure” or “participate in” or “know anything about” the 

defamatory article at issue—as the court expressly said, “[i]f he had anything to do 

with the publication, the case would be different.”  Id. at 826.  This case is different.  

Dominion’s complaint includes extensive allegations that Fox-C was directly 

involved in encouraging, procuring, and publishing the defamatory statements, all 

to win back Fox-N viewers.  (See, e.g., Compl. ¶¶ 2, 3, 144, 158, 160, 166, 171-73, 

175, 224, 238.)  On a motion to dismiss, these allegations must be taken as true.  See 



24 

Dominion I, 2021 WL 5984265, at *1 (“[T]he Court must view all well-pled facts 

alleged in the Complaint as true and in a light most favorable to Dominion.”). 

2. Fox-C is vicariously liable for its agent, Fox-N. 

These same allegations are sufficient to plead that Fox-C is vicariously liable 

because Fox-N was acting as Fox-C’s agent.  See Am. Society of Mechanical 

Engineers v. Hydro Level Corp., 456 U.S. 556, 566 (1982) (“[I]f an agent is guilty 

of defamation, the principal is liable so long as the agent was apparently authorized 

to make the defamatory statement.”). 

While Fox-C attempts to equate veil-piercing and agency liability, (Mot. at 

28), “[s]uing a parent corporation on an agency theory is quite different from 

attempting to pierce the corporate veil.”  Royal Indus. Ltd. v. Kraft Foods, Inc., 926 

F. Supp. 407, 412 (S.D.N.Y. 1996).  Veil-piercing requires a showing that the parent 

completely dominated the subsidiary, while agency liability “is premised on the view 

that the subsidiary had authority to act, and was in fact acting, on the parent’s 

behalf—that is, in the name of the parent.”  Id.; Khan v. Laninver USA, Inc., 2021 

WL 1740293, at *5 (W.D.N.Y. Mar. 31, 2021) (“Whether [the defendant’s] 

subsidiaries are alter egos of Defendant is beside the point; the relevant question is 

whether they were acting as Defendant’s agents.”). 

To plead a principal-agent relationship under New York law, a plaintiff must 

allege three elements: (1) a “manifestation by the principal that the agent shall act 



25 

for him; (2) acceptance of the undertaking by the agent; and (3) an understanding 

between the parties that the principal is to be in control of the undertaking.” Otto 

Candies, LLC v. KPMG, LLP, 2020 WL 4917596, at *15 (Del. Ch. Aug. 21, 2020) 

(citation omitted); In re Parmalat Sec. Litig., 375 F. Supp. 2d 278, 290 (S.D.N.Y. 

2005) (“Parmalat I”) (“An agency relationship exists under New York law when 

there is agreement between the principal and the agent that the agent will act for the 

principal and the principal retains a degree of control over the agent.”).  “The 

element of control often is deemed the essential characteristic of the principal-agent 

relationship.”  Otto Candies, 2020 WL 4917596, at *15 (quoting Parmalat I, 375 F. 

Supp. 2d at 290). The plaintiff “must plead that the principal had control over the 

underlying conduct at issue.”  Id.  Alleging that the principal controlled the conduct 

at issue is generally sufficient to establish all three agency elements.  See Salomon 

v. Burr Manor Ests., Inc., 769 F. Supp. 2d 83, 89-90 (E.D.N.Y. 2011) (“This simple 

act could arguably satisfy all three elements of agency—a request by a principal, an 

agreement to act by the agent, and an understanding that the principal’s direction 

governs the agent’s acts.”); Anwar v. Fairfield Greenwich Ltd., 728 F. Supp. 2d 372, 

436 (S.D.N.Y. 2010) (allegations that the principal and agent acted “as one 

integrated entity” that the principal “controlled” were sufficient to establish 

manifestation, acceptance, and control). 



26 

“Commonly, an outsider will not be privy to the details of what conversation 

or conduct took place between a principal and the agent.”  Amusement Indus., Inc. 

v. Stern, 693 F. Supp. 2d 327, 344 (S.D.N.Y. 2010).  To allege liability based on the 

existence of a principal-agent relationship, “a plaintiff need only ‘raise[ ] a sufficient 

inference that some sort of agency relationship existed between’ the purported 

principal and agent.”  Id.  “The existence of an agency relationship is a mixed 

question of law and fact that should generally be decided by a jury.”  Veleron 

Holding, B.V. v. Morgan Stanley, 117 F. Supp. 3d 404, 451 (S.D.N.Y. 2015) (citation 

and quotation marks omitted); Old Republic Ins. Co. v. Hansa World Cargo Serv., 

Inc., 51 F. Supp. 2d 457, 471 (S.D.N.Y. 1999) (“New York courts have recognized 

that the question of the existence and scope of an agency relationship is a factual 

issue that a court cannot properly adjudicate on a motion to dismiss.” (collecting 

cases)). 

Courts determine whether parties entered an agency relationship by analyzing 

“their manifest conduct.”  In re Payment Card Interchange Fee & Merch. Disc. 

Antitrust Litig., 2014 WL 4966072, at *29 (E.D.N.Y. Oct. 3, 2014).  “Circumstantial 

evidence relevant to . . . establishing an agency relationship can take many forms,” 

Harte v. Ocwen Fin. Corp., 2016 WL 1275045, at *5 (E.D.N.Y. Mar. 31, 2016), 

including: 

 The principal installing executives to manage the subsidiary, In re S. African 
Apartheid Litig., 617 F. Supp. 2d 228, 274 (S.D.N.Y. 2009); 



27 

 The principal owning a controlling share of the subsidiary, see id.; 

 The principal making personnel decisions for the subsidiary, Parmalat I, 375 
F. Supp. 2d at 294-95; and 

 The principal intervening and directing the subsidiary’s actions, 
STMicroelectronics v. Credit Suisse Grp., 775 F. Supp. 2d 525, 539 (E.D.N.Y. 
2011). 

Fox-C’s argument that Dominion alleged an agency relationship “in only 

entirely conclusory fashion,” (Mot. at 28), could not be farther from the truth.  

Dominion alleged a multitude of facts showing an agency relationship.  

Fox-C’s Manifestation: Dominion has alleged that Fox-C’s conduct 

manifested that Fox-N would act as its agent.  (Compl. ¶¶ 178-79.)  Fox-C, through 

the Murdochs, instructed Fox-N to spread baseless claims about Dominion for Fox-

C’s benefit.  (See, e.g., Compl. ¶¶ 160, 171-74.)  Fox-N is Fox-C’s biggest source of 

revenue by far.  (Compl. ¶ 143; see also Compl. ¶¶ 13, 135, 143.)  Fox-C directed 

Fox-N to publish the defamatory statements to win back Fox-N viewers and reverse 

Fox-C’s falling stock price.  (Compl. ¶¶ 56-57, 166-71.)  See Harte, 2016 WL 

1275045, at *6 (finding an agency relationship based, in part, on the fact that “99% 

of [the parent’s] revenues in 2012 were from loan servicing, and ‘[the subsidiary] 

was [the parent’s] only licensed mortgage servicer.’”); Ridge Clearing & 

Outsourcing Sols., Inc. v. Khashoggi, 2011 WL 3586455, at *8 (S.D.N.Y. Aug. 12, 

2011) (finding an agency relationship, in part, because the principal “was the 

beneficial owner of” the agent). 



28 

According to several reports, Rupert Murdoch “stepped in to call the shots 

directly” when Fox-N’s ratings began to drop.  (Compl. ¶ 171 (quotation marks 

omitted).)  Lachlan and Rupert Murdoch were the ones who “decided to broadcast” 

the defamatory statements.  (Compl. ¶ 173.)  These requests and directions to act for 

Fox-C’s benefit are sufficient to establish that Fox-C manifested that Fox-N would 

act as its agent.  See Salomon, 769 F. Supp. 2d at 89-90 (finding a manifestation 

based on an allegation of “a request by [the] principal”); CompuDyne Corp. v. Shane, 

453 F. Supp. 2d 807, 825 (S.D.N.Y. 2006) (finding an agency relationship when the 

agent acted at the “behest and for the benefit of” the principal); Nationwide Life Ins. 

Co. v. Hearst/ABC Video Ent. Servs., 1998 WL 229445, at *4 (S.D.N.Y. May 7, 

1998) (finding an agency relationship when the principal “asked” the agent to obtain 

a contract); Cronin v. Hall St. Cold Storage Warehouses, Inc., 1997 WL 720753, at 

*8 (E.D.N.Y. June 11, 1997) (finding manifestation where the principal “assumed a 

supervisory role” over the agent). 

Fox-N’s Acceptance: Fox-N’s conduct showed that it accepted Fox-C’s 

request that it act as Fox-C’s agent by broadcasting the defamatory statements.  Both 

Fox-N and Fox-C “understood that Fox Corporation, through its employees and 

officers, was in control of that decision to broadcast—and continue to broadcast—

the defamatory statements about Dominion.”  (Compl. ¶ 179.)  Fox-N’s CEO and 

on-air hosts have recognized the control that Fox-C, through the Murdochs, has over 



29 

Fox-N.  (Compl. ¶¶ 155-58.)  Fox-N has permitted the Murdochs, on behalf of Fox-

C, to play a role managing the content that Fox-N broadcasts, including the 

defamatory statements.  (Compl. ¶¶ 144-47).  See Elbit Sys., Ltd. v. Credit Suisse 

Grp., 917 F. Supp. 2d 217, 226 (S.D.N.Y. 2013) (finding an agency relationship 

where the subsidiary allegedly “reported to” the parent and the parent “reviewed” 

the subsidiary’s actions); Anwar, 728 F. Supp. 2d at 436 (allegations that the 

principal and agent acted “as one integrated entity” that the principal “controlled” 

were sufficient to establish acceptance).  For a month, Fox-N promulgated “the lie 

that Dominion rigged the election,” (Compl. ¶ 174), to “tens of millions of viewers,” 

(Compl. ¶ 172). (See Compl. ¶¶ 224(a)-(t).)  Fox-N broadcasted these defamatory 

statements at Fox-C’s behest.  (see, e.g., Compl. ¶¶ 166, 170-73, 178, 179.)   See 

CompuDyne Corp., 453 F. Supp. 2d at 825 (the agent acted “at the behest and for 

the benefit of” the principal); Salomon, 769 F. Supp. 2d at 89-90 (finding acceptance 

when the agent “agreed” to perform the principal’s request). 

Fox-C’s Control: Dominion has also alleged the third factor—Fox-C’s control 

over Fox-N.  Even outside of Fox-N’s coverage of the 2020 election, Fox-C exerts 

general editorial control over Fox-N by involving the Murdochs in Fox-N’s daily 

business.  (See, e.g., Compl. ¶¶ 144-45, 152, 158.) See Apartheid, 617 F. Supp. 2d 

at 274-75 (the allegation that the subsidiary’s “Senior management . . . included 



30 

American personnel . . . from [the parent]” supported an agency relationship).4  Both 

Rupert and Lachlan Murdoch, “as Fox Corporation executives, are part of the ‘Fox 

News Executive Staff.’”  (Compl. ¶ 144.)  Lachlan Murdoch participates daily in the 

management of Fox-N, (Compl. ¶ 145), and “Rupert Murdoch ‘controls 

everything,’” (Compl. ¶ 152).  See Anwar, 728 F. Supp. 2d at 436 (finding sufficient 

control when the principal “oversaw the day-to-day operations of the” agent).  The 

Murdochs have exercised this editorial control by dictating the hiring, firing, and 

retention of Fox-N’s on-air talent, (Compl. ¶¶ 153, 159), and giving final approval 

on Fox-N programming, (Compl. ¶ 152).  Lachlan and Rupert Murdoch increase 

their direct editorial control during periods that are important for Fox-N’s and Fox-

C’s revenue, (Compl. ¶¶ 158, 160-162, 168), including the period surrounding the 

2020 election, (Compl. ¶¶ 166-175).  

Fox-C also exerts control over Fox-N through its stock ownership.  (Compl. 

¶ 13.)  See Apartheid, 617 F. Supp. 2d at 274 (finding an agency relationship, in part, 

because the agent was “a wholly-owned subsidiary”).  Fox-C argues that having a 

beneficial interest in Fox-N does not establish an agency relationship.  (Mot. at 19.)  

Fox-C’s ownership of Fox-N is one factor among many that tend to show an agency 

                                                 
4 The court applied federal common law, which is materially similar to New York 
law.  See Cromer Fin. Ltd. v. Berger, 2002 WL 826847, at *4 n.5 (S.D.N.Y. May 2, 
2002) (“[T]here does not appear to be any substantive difference between federal 
common law principles of agency and New York agency law.”). 



31 

relationship and control.  This beneficial interest is essential to alleging an agency 

relationship.  See In re Payment Card, 2014 WL 4966072, at *28 (“[An] important 

feature of an agency relationship is that the actions taken by the purported agent are 

taken . . . for the benefit of the principal.”). 

Fox-N’s CEO and on-air hosts have suggested that Fox-C, through the 

Murdochs, controls the decision-making at Fox-N.  (Compl. ¶¶ 155-58.)  Former-

President Trump and other politicians also recognize that Fox-C, through the 

Murdochs, controls Fox-N.  (Compl. ¶¶ 162-64.) 

Shortly after the 2020 election, Fox-C increased its control over Fox-N’s 

broadcasting and directed Fox-N to broadcast the defamatory statements about 

Dominion.  (Compl. ¶¶ 158-162.)  The complaint makes clear that “Fox Corporation 

executives . . . were ‘not happy’” that Fox-N was losing viewers “and pressured “Fox 

News executives ‘to lure the Fox audience back home’” by publishing and 

broadcasting “the defamatory statements about Dominion across Fox.”  (Compl. 

¶ 166.)  See Elbit, 917 F. Supp. 2d at 226 (“[The plaintiff] alleges that [the parent] 

intervened in the aftermath of [the] misconduct and directed [the subsidiary’s] 

response.”); STMicroelectronics, 775 F. Supp. 2d at 539 (“[The parent] decid[ed] 

how to respond to customer complaints . . . [and] played ‘a substantial role in the 

legal and risk management affairs’ of [the subsidiary].”). 



32 

To win back Fox-N viewers, Fox-C, through the Murdochs, “played a direct 

role in participating in, approving, and controlling the Fox News coverage of the 

2020 election and its aftermath.”  (Compl. ¶ 160.)  Rupert Murdoch “reengaged in 

the network’s decisions” “during the crisis precipitated by Fox’s election coverage, 

its lies about Dominion, and its falling ratings.”  (Compl. ¶ 159.)  According to 

several reports, “when Fox ratings dipped after the election, Rupert Murdoch 

stepped in ‘to call the shots directly.’”  (Compl. ¶ 171.)  See Elbit, 917 F. Supp. 2d 

at 226 (“[T]he allegations that [the parent] was ‘directly responsible’ for aspects of 

[the subsidiary’s] compliance program, and that compliance executives overlapped, 

supports the inference” of an agency relationship); Apartheid, 617 F. Supp. 2d at 

274-75 (the plaintiff alleged that the subsidiary “carried out its activities on behalf 

of [the parent] or that [the parent] ratified those activities in order to profit from 

them”).   

Fox-C, through the Murdochs, also ensured that Fox-N programming featured 

people who would spread the defamatory statements about Dominion.  Fox-C gave 

“Giuliani and others a platform on their ‘crown jewel’ network to push . . . baseless 

claims” about Dominion.  (Compl. ¶ 166.)  Fox-C, through Rupert Murdoch, 

“encouraged on-air personalities to perpetuate these baseless claims” about 

Dominion.  (Compl. ¶ 171.)  See Suarez v. City of New York, 2015 WL 1539737, at 

*5 (E.D.N.Y. Mar. 31, 2015) (“Given that [the third party] relinquished control to 



33 

the [defendant] over an investigation involving its own security guard, a reasonable 

factfinder could conclude that [the third party] was not free to act independently of 

the [defendant], but rather, was beholden to the [defendant’s] control to the extent 

necessary to underlie an agency relationship.”); Meese v. Miller, 79 A.D.2d 237, 241 

(1981) (one of the third-party agent’s officers had “acted as administrator of the 

liquidation at the request of [the defendant]” (quotation marks omitted)). 

The Fox-N personnel “who promoted the lies about Dominion were well 

rewarded.”  (Compl. ¶ 175.)  Fox-C executives, including but not limited to Rupert 

Murdoch, decided “in January 2021 to change Fox News’ lineup and reward Fox 

News employees like Maria Bartiromo who had promoted the lies about Dominion,” 

and punish those who did not promote lies that Fox viewers wanted to hear.  (Compl. 

¶ 175.)  One Fox-N anchor said that these rewards and punishments “were all 

Murdoch’s calls.”  (Compl. ¶ 175.)  See Parmalat I, 375 F. Supp. 2d at 294-95 (the 

plaintiffs “alleged further that [the parent] took actions in directing—or directing the 

removal of—auditors” working on the audit at issue); id. at 300-01(“[The parent’s] 

ability to discipline individual partners of [the agent] suggests that it had the power 

to direct the policies and practices of that [agent]—a defining characteristic of 

agency.”). 

Fox-C and its senior executives, namely the Murdochs, “maintained editorial 

control over the content of Fox News,” including “the decision to broadcast and 



34 

publish the defamatory statements.”  (Compl. ¶ 178; see also Compl. ¶¶ 158-64, 179-

80.)  See Wiwa v. Royal Dutch Petroleum Co., 2002 WL 319887, at *13 n.14 

(S.D.N.Y. Feb. 28, 2002) (“By involving themselves directly in [the third party’s 

tortious] activities, and by directing these activities, defendants made [the third 

party] their agent with respect to the torts alleged in the complaint.”); Parmalat I, 

375 F. Supp. 2d at 294-95 (the plaintiffs alleged that a subsidiary “sought direction 

and help from [the parent accounting corporation], from which it could be inferred 

that [the parent] was in ultimate control of the audit” at issue).  Fox-C’s control over 

Fox-N is apparent from the fact “that different Fox Corporation entities made the 

same defamatory statements.”  (Compl. ¶ 180.) 

3. Fox-C’s arguments and cases are unavailing. 

 Fox-C argues that, even if Fox-N defamed Dominion, Fox-C did not 

proximately cause Dominion’s harm because Fox-C did not use its control “to 

commit a wrong against” Dominion.  (Mot. at 31.)  As explained above, Dominion 

has alleged the exact opposite.  Dominion alleged that Fox-C purposefully used its 

control over Fox-N to ensure that Fox-N’s on-air talent would “push . . . baseless 

claims” about Dominion.  (Compl. ¶ 166.)  Dominion has alleged that Fox-C 

“encouraged on-air personalities to perpetuate these baseless claims” about 

Dominion.  (Compl. ¶ 171.)   



35 

Fox-C also argues that Fox-N personnel exercised “journalistic autonomy,” 

which is inconsistent with Dominion’s allegations of control.  (Mot. at 31 n.13.)  Not 

so.  An agent may exercise some discretion so long as the principal retains ultimate 

control of the underlying conduct.  See Veleron, 117 F. Supp. 3d at 454 (finding an 

agency relationship even though the agent had some discretion because the principal 

“retained ‘a degree of direction and control’”). 

None of Fox-C’s cases support its argument.  In fact, at least one of Fox-C’s 

cases, Autronic Plastics, Inc. v. Apogee Lighting, Inc., 2021 WL 5965715 (E.D.N.Y. 

Dec. 16, 2021) (Mot. at 19, 20), affirmatively supports Dominion’s position.  In 

Autronic, the court found that the plaintiff had pleaded an agency relationship 

between the parent and subsidiary in a patent-infringement case because the parent 

knew of the patents being infringed and directed the subsidiary “to continue selling 

and offering to sell infringing products,” and did so because the parent “derive[d] 

substantial revenue from the sale of infringing products.”  Id. at *5.  Dominion, like 

the Autronic plaintiff, has alleged that Fox-C controlled and directed Fox-N to 

broadcast the defamatory statements to win back Fox-N viewers, boosting Fox-N’s 

ratings and Fox-C’s stock price. 

The rest of Fox-C’s agency cases are factually distinguishable.  In Mosdos 

Chofetz Chaim, Inc. v. RBS Citizens, N.A., 14 F. Supp. 3d 191, 215 (S.D.N.Y. 2014) 

(Mot. at 29), the court refused to find an intrafamilial agency relationship because 



36 

the plaintiff had alleged an agency relationship in one conclusory phrase.  In Otto 

Candies, 2020 WL 4917596, at *15 (Mot. at 29), the plaintiff alleged that the parent 

corporation had “general control” over the subsidiary’s operations, but failed to 

allege that the parent had control over the specific conduct at issue.  In O’Leary v. 

Telecom Res. Serv., LLC, 2011 WL 379300, at *8 (Del. Super. Ct. Jan. 14, 2011) 

(Mot. at 21), the plaintiff alleged only that the parent “ratified and approved” the 

subsidiary’s actions.  In Mirage Entertainment, Inc. v. FEG Entretenimientos S.A., 

326 F. Supp. 3d 26, 36 (S.D.N.Y. 2018) (Mot. at 22), the plaintiff failed to “plead 

that [the defendant’s employee] posted the [allegedly defamatory] Tweet within the 

scope of her authority as an officer of [the defendant].”  And In re Parmalat 

Securities Litigation, 501 F. Supp. 2d 560 (S.D.N.Y. 2007) (“Parmalat II”), the 

plaintiff alleged only that the parent and subsidiary had officers that overlapped and 

the parent provided some financing to the subsidiary.  Id. at 588-89.  The plaintiff 

did not allege, like Dominion here, that the parent controlled the tortious conduct at 

issue.  Id. at 589. 

Fox-C even cites Williby v. Hearst Corp., 2017 WL 1210036, at *4 (N.D. Cal. 

Mar. 31, 2017) (Mot. at 22), a case in which the plaintiff alleged “no facts that 

suggest [the defendant] authorized or otherwise manifested the intent for [the 

subsidiaries] to act on its behalf.”  Dominion’s complaint has the exact allegations 

missing from Williby and Fox-C’s other cases.  Dominion has alleged at length that 



37 

Fox-C, through the Murdochs, had general control over Fox-N and specifically 

directed Fox-N to broadcast the defamatory statements, including by ordering Fox-

N to give airtime to those who were pushing lies about Dominion.  Fox-C did so to 

win back Fox-N viewers.  See supra Section II.A.1. 

Feszczyszyn v. General Motors Corp., 669 N.Y.S.2d 1010 (N.Y. App. Div. 

1998) (Mot. at 28), is a veil-piercing case, not an agency case.  In Feszczyszyn, the 

defendant parent and subsidiary did not share directors, and the subsidiary was 

“responsible for its own day-to-day operations and the hiring and termination of 

most of its employees.”  Id. at 1012.  The court found that those allegations were 

insufficient to show that the parent had “complete dominion” over the subsidiary.  

Id.  Complete dominion (or domination) is a requirement for veil-piercing claims, 

not agency claims.  Compare Stern v. News Corp., 2010 WL 5158635, at *4 

(S.D.N.Y. Oct. 14, 2010) (“New York law also holds that a parent corporation 

cannot be held liable for a subsidiary’s torts [under a veil-piercing theory], unless it 

is proven that the subsidiary is wholly dominated and controlled by the parent 

corporation such that piercing the corporate veil is justified.”), with Royal Indus. 

Ltd., 926 F. Supp. at 413 (“If such an agency arrangement is alleged, then the plaintiff 

should not have to also allege domination and intent to defraud for the claim to 

survive.”).  Dominion was not required to allege that Fox-C completely dominated 

Fox-N, only that it controlled the specific conduct at issue.  And unlike Feszczyszyn, 



38 

Dominion has alleged that Fox-C executives inserted themselves into Fox-N and 

forced Fox-N to publish the defamatory statements. 

United States v. Bestfoods, 524 U.S. 51 (1998) (Mot. at 19, 29) is also a veil-

piercing case.  Id. at 62 (discussing when “the corporate veil may be pierced”).  The 

Bestfoods plaintiff had alleged only that the defendant parent and subsidiary shared 

common directors and officers, who generally managed the subsidiary’s business, 

but not the specific conduct for which the plaintiff was suing (management of a 

production facility).  Id. at 67-68 (criticizing the district court’s reasoning because it 

did inquire into “the parent’s interaction with the subsidiary’s facility”).  The Court 

held that mere involvement of common officers and directors is not enough to 

establish direct or indirect liability because officers and directors “can and do change 

hats to represent the two corporations separately.”  Id. (citation and quotation marks 

omitted).   

Dominion, unlike the plaintiff in Bestfoods, has alleged that Fox-C was 

directly involved in both Fox-N’s day-to-day business and procuring and publishing 

the defamatory statements.  Dominion has also alleged more than simple sharing of 

directors and officers.  Dominion alleged that Rupert and Lachlan Murdoch are not 

shared directors or officers but insert themselves into the management of Fox-N 

anyways.  The Murdochs are listed as “Executive Leadership” at Fox-N, even though 

they do not hold formal titles, such as CEO or CFO, at Fox-N.  (Compl. ¶¶ 146-147.)  



39 

In Fox-N’s recent answer to Dominion’s lawsuit, Fox-N admitted that Lachlan and 

Rupert Murdoch are Fox-C executives, not executives at Fox-N—instead, “Lachlan 

Murdoch is the CEO of Fox Corporation, Rupert Murdoch is the Chairman of Fox 

Corporation, and both play a role with respect to Fox News appropriate to their 

offices.”  U.S. Dominion, Inc., et al. v. Fox News Network, LLC, Case No. N21C-

03-257 (EMD), Answer at ¶ 142.  The Murdochs do not—and cannot—put on Fox-

N hats because they do not have formal positions at Fox-N. 

B. Dominion’s allegations of Fox-C’s actual malice are overwhelming. 

Fox-C acknowledges that Dominion need only allege that Fox-C “recklessly 

disregarded the truth” to plead actual malice.5  (Mot. at 34.) See N.Y. Times Co. v. 

Sullivan, 376 U.S. 254, 279-280 (1964) (a statement is made with “actual malice” 

when the defendant made it “with knowledge that it was false or with reckless 

disregard of whether it was false or not”); Palin v. N.Y. Times Co., 940 F.3d 804, 

814-16 (2d Cir. 2019) (vacating dismissal of a complaint that plausibly alleged 

actual malice). 

To satisfy the reckless disregard standard, a plaintiff must show the defendant 

“entertained serious doubts as to the truth of [the] publication or . . . had a high 

                                                 
5 For purposes of opposing Fox’s motion to dismiss, Dominion assumes that the 
“actual malice” standard applies, thus mooting any dispute over whether New York 
Civil Rights Law Section 76-A applies.  Dominion reserves the right to argue that 
the proper standard is negligence or gross irresponsibility. See Chapadeau v. Utica 
Observer-Dispatch, Inc., 341 N.E.2d 569 (N.Y. 1975). 



40 

degree of awareness [its] falsity.”  Dominion I, 2021 WL 5984265, at *28 (quoting 

Sweeney v. Prisoners’ Legal Servs. of N.Y., Inc., 647 N.E.2d 101, 104 (N.Y. 1995)). 

 Because most defamation defendants never directly admit that they knew they 

were lying, plaintiffs typically prove actual malice using indirect evidence, through 

which a jury can infer the defendant knew or recklessly disregarded the truth. As one 

court put it, “As we have yet to see a defendant who admits to entertaining serious 

subjective doubt about the authenticity of an article it published, we must be guided 

by circumstantial evidence. By examining the editors’ actions we try to understand 

their motives.” Eastwood v. Nat’l Enquirer, Inc., 123 F.3d 1249, 1253 (9th Cir. 

1997).  

 Actual malice can be inferred from many kinds of evidence. Actual malice 

can be inferred when a defendant publishes a defamatory statement that contradicts 

information known to him.  See DAVID ELDER, DEFAMATION: A LAWYER’S GUIDE 

§ 7.12 (2016) (collecting cases); Palin, 940 F.3d at 813-16.  In addition, 

“recklessness may be found where there are obvious reasons to doubt the veracity of 

the informant or the accuracy of his reports” or when the allegations are so 

“inherently improbable” that only a reckless broadcaster would have put them in 

circulation.  St. Amant v. Thompson, 390 U.S. 727, 732 (1968).  Evidence that a 

defendant conceived a story line before investigating and then consciously set out to 

make the evidence conform to the preconceived story is evidence of actual malice.  



41 

See Goldwater v. Ginzburg, 414 F.2d 324, 337 (2d Cir. 1969) (concluding “a jury 

might reasonably find a predetermined and preconceived plan to malign the 

Senator’s character” based on “the totality of appellants’ conduct, as evidenced by 

proffered materials”).  Evidence of a publisher’s financial motive to defame can 

likewise support a finding of actual malice.  See Suzuki Motor Corp. v. Consumers 

Union of U.S., Inc., 330 F.3d 1110, 1136 (9th Cir. 2003); see also Harte-Hanks 

Commc’ns, Inc. v. Connaughton, 491 U.S. 657, 668 (1989) (“[I]t cannot be said that 

evidence concerning [profit] motive or care never bears any relation to the actual 

malice inquiry.”).  Finally, a defendant’s later “refusal to retract a statement after it 

has been demonstrated to him to be both false and defamatory” can also be evidence 

of actual malice at the time of publication.  See, e.g., Golden Bear Distrib. Sys. of 

Tex., Inc. v. Chase Revel, Inc., 708 F.2d 944, 950 (5th Cir. 1983) (citing 

RESTATEMENT (SECOND) OF TORTS § 580A cmt. d). 

Because “proof of ‘actual malice’ calls a defendant’s state of mind into 

question,” this element “does not readily lend itself to summary disposition.”  

Hutchinson v. Proxmire, 443 U.S. 111, 120 n.9 (1979).  Rather, a “finder of fact 

must determine whether the publication was indeed made in good faith.”  St. Amant, 

390 U.S. at 732; see also Kaelin v. Globe Commc’ns Corp., 162 F.3d 1036, 1042 

(9th Cir. 1998) (“The editors’ statements of their subjective intention are matters of 

credibility for a jury.”).  



42 

Just as with the similar allegations in Dominion I, Dominion’s copious 

allegations here are more than sufficient for a reasonable jury to conclude that Fox-

C recklessly disregarded the falsity of the statements it published—indeed, that Fox-

C knowingly and intentionally published lies about Dominion.  Construing all the 

actual malice facts together as a whole and drawing all inferences in Dominion’s 

favor (as the Court must at this stage), there can be no doubt that a reasonable jury 

could find Fox-C acted with actual malice.  See Competitive Enter. Inst. v. Mann, 

150 A.3d 1213, 1258 (D.C. 2016) (explaining that a “constellation of facts,” many 

of which are inferential and circumstantial, taken together, can establish actual 

malice).  Fox-C, at best, raises factual disputes that a jury should decide.  See White 

v. Fraternal Ord. of Police, 909 F.2d 512, 514 (D.C. Cir. 1990) (holding actual 

malice was a question for the jury). 

First, Fox-C knowingly disregarded publicly available evidence that 

contradicted the defamatory statements.  (See, e.g., Compl. ¶¶ 78-80, 82-86, 88, 96, 

98, 104.)  Some of this contradictory information came directly from Fox-N’s own 

on-air talent.  (Compl. ¶¶ 61, 64-65, 116, 138, 226).  See Dominion I, 2021 WL 

5984265, at *28 (“The nearby presence of dissenting colleagues thus further 

suggests Fox, through personnel like Mr. Dobbs, was knowing or reckless in 

reporting the claims.”).  Dominion emailed over 90 Fox-N personnel, including 

anchors, reporters, producers, content managers, and executives who were involved 



43 

in the publication of the defamatory falsehoods at issue in this case, refuting the 

defamatory statements at length.  (Compl. ¶¶ 67-69, 71, 75, 79, 81, 88, 92, 96, 98, 

105, 115, 245.)  See Dominion I, 2021 WL 5984265, at *28 (“Fox possessed 

countervailing evidence of election fraud from the Department of Justice, election 

experts, and Dominion at the time it had been making its statements.”).  Lachlan 

Murdoch participates daily in the management of Fox-N and knew about this 

contradictory information.  (Compl. ¶¶ 145, 179.)  Fox-C also disregarded the 

reporting of its own subsidiary publications, including the New York Post and the 

Wall Street Journal.  (Compl. ¶¶ 43, 83-85, 90, 164, 165, 168-170, 226.)  Fox-C’s 

Rupert Murdoch is known to be “heavily involved in the editorial process” at the 

New York Post and would have seen this reporting.  (Compl. ¶ 164.)  Despite this 

contradictory evidence, Fox-C directed Fox-N to give airtime to people who were 

spreading lies about Dominion.   

Second, Fox-C directed Fox-N to broadcast and republish the demonstrably 

false and inherently improbable claims of facially unreliable sources like Powell, 

Giuliani, and Lindell.  (Compl. ¶¶ 21, 47, 48, 50, 61, 63-65, 72, 76, 97, 102, 106, 

108, 112, 142, 167, 224.)  Fox-C executives—particularly Rupert and Lachlan 

Murdoch—exercised editorial control over Fox-N and, despite obvious reasons to 

doubt the veracity of these sources, directed Fox-N to broadcast their inherently 

improbable claims, including that Dominion is owned by a company that was 



44 

“formed in order to fix elections” and to “produce altered voting results in Venezuela 

for Hugo Chavez,” that “it is one huge, huge criminal conspiracy,” that there was “a 

massive and coordinated effort to steal this election,” and that they “used an 

algorithm to calculate the votes they would need to flip and they used computers to 

flip those votes . . . from Trump to Biden.”  (Compl. ¶¶ 224(a), (b), (c), (e).)  See 

Powell, 2021 WL 3550974, at *12 (“[A] reasonable juror could conclude that the 

existence of a vast international conspiracy that is ignored by the government but 

proven by a spreadsheet on an internet blog is so inherently improbable that only a 

reckless man would believe it.”).  These claims are inherently improbable on their 

face, including because—among other reasons—Americans voted on paper ballots 

that were repeatedly recounted by hand to verify the vote counts of Dominion 

machines, and because Dominion machines were used in many states that Trump 

won.  (Compl. ¶¶ 98, 113, 139, 213.) 

Third, Fox-C promoted a false storyline that the election had been stolen from 

Trump to lure back Fox viewers who were ditching Fox in favor of media outlets 

promoting lies about Dominion.  (Compl. ¶¶ 56-59.)  Fox-N’s ratings were in freefall 

and Fox-C’s stock price had plummeted because Fox-N viewers were leaving for 

rival outlets promoting the lie that the election had been stolen from Trump.  (Compl. 

¶¶ 63, 76.)  Trump had publicly taken out his rage on Fox-N, (Compl. ¶¶ 51-56.), 

directing viewers to head for Fox-N’s largest competitors, OAN and Newsmax, 



45 

(Compl. ¶¶ 56, 58, 59, 63).  Trump had long been important to Fox-N’s success.  

(Compl. ¶¶ 149, 150.)  Losing Trump’s support to OAN and Newsmax had a near 

immediate impact on Fox-C’s stock price.  (Compl. ¶¶ 56, 57.)  To prevent Fox-N 

from hemorrhaging viewers, stabilize its deteriorating stock price, and placate 

Former-President Trump, Fox-C, through the Murdochs, used Fox-N to promote a 

false, preconceived narrative to win Trump supporters back to Fox-N.  (See, e.g., 

Compl. ¶¶ 99, 100 121, 133-35, 166, 168, 171, 172.)  Taken together with the 

Complaint’s other allegations, these allegations of Fox-C’s financial motivation and 

preconceived narrative support the conclusion that Fox-C acted with actual malice.6  

See Palin, 940 F.3d at 814-15. 

Fourth, even after learning that the defamatory statements were false, Fox-C 

did not direct Fox-N to retract those statements.  (Compl. ¶¶ 72, 89, 114-115, 245.)  

Instead, Fox-C rewarded those who had pushed the baseless lies about Dominion, 

like Maria Bartiromo.  (Compl. ¶¶ 137, 175.)  Fox-C did not order Fox-N to issue a 

retraction even though Rupert Murdoch, on behalf of Fox-C, had ordered Fox-N to 

                                                 
6 Fox-C argues that profit motive “cannot be enough to constitute actual malice.”  
(Mot. at 37-38.)  As demonstrated above, Dominion alleged far more than just profit 
motive—Dominion alleged that Fox-C directly inserted itself into Fox-N and 
knowingly disregarded contradictory information in favor of facially unreliable 
sources who made implausible claims, all to support a fabricated storyline to win 
back Fox-N viewers.  Profit motive, even if not itself dispositive, is plainly relevant 
to actual malice.  See Suzuki, 330 F.3d at 1136 (“[F]inancial motive . . . is a relevant 
factor bearing on the actual malice inquiry.”). 



46 

issue retractions before.  (Compl. ¶ 152.)  See Golden Bear, 708 F.2d at 950 (“refusal 

. . . to retract a statement after it has been demonstrated to him to be both false and 

defamatory” can be evidence of actual malice).  

Fox-C argues that Dominion “does not allege any facts that any person at Fox 

Corporation acted with actual malice.”  (Mot. at 34.)  This argument glosses over 

the numerous specific allegations that Lachlan and Rupert Murdoch, on behalf of 

Fox-C, directly ensured that Fox-N gave airtime to people, like Powell and Giuliani, 

who would spread lies about how Dominion stole the 2020 election from Trump.  

(See, e.g., Compl. ¶¶ 159-175.) 

Fox-C also suggests that it cannot be held liable for broadcasts on Fox-N 

because Fox-C was not the speaker, citing Mimms v. CVS Pharmacy, Inc., 889 F.3d 

865 (7th Cir. 2018) and Dongguk Univ. v. Yale Univ., 734 F.3d 113 (2d Cir. 2013).  

(Mot. at 35.)  Fox-C fails to mention that their rule is foreclosed by the very Supreme 

Court precedent that the Dongguk University court cited as its basis: New York Times 

v. Sullivan, which made clear that when (as here) more than one person in an 

organization is involved in publishing a defamatory statement, the actual malice 

inquiry is not limited to a single person, but involves the state of mind of all 

“persons” involved in the publication.  376 U.S. at 287.  New York law also makes 

clear that defamation liability runs to anyone who played a role in procuring, 



47 

producing, or publishing a defamatory statement.  See Restis, 53 F. Supp. 3d at 717; 

Fischer, 2010 WL 3733882, at *2; Brown, 185 Misc. at 373.   

The Delaware Supreme Court’s recent decision in Page v. Oath Inc. does not 

require a different conclusion.  2022 WL 164008 (Del. Jan. 19, 2022).  Page’s 

allegations of mere financial motive and a failure to investigate pale in comparison 

to Dominion’s overwhelming allegations of actual malice.  Id. at *4. Page, 

moreover, applied Delaware law, not New York law.  Id. at *6.  And Page of course 

does not—and cannot—upset the correct interpretation of New York Times v. 

Sullivan, which contemplates that the team of persons responsible for a defamatory 

statement are all persons to whom the actual malice standard may be “brought 

home.”  Id. at *13 (“In other words, the state of mind of the individuals actually 

involved in approving the publication was relevant to actual malice.”); see also 

Sullivan, 376 U.S. at 287 (“[T]he state of mind required for actual malice [must] be 

brought home to the persons in the . . . organization having responsibility for the 

publication . . . .”).  Dominion has alleged the persons at Fox-N and Fox-C who 

acted with actual malice by authoring, speaking, procuring, publishing, republishing, 

approving, and exercising editorial control over the defamatory statements.  (Compl. 

¶¶ 2, 159-175, 224-225, 238-239.)  Dominion brought these actual malice allegations 

home to Rupert and Lachlan Murdoch at Fox-C, as well as Suzanne Scott, Jay 

Wallace, Tom Lowell, Meade Cooper, John Fiedler, Lauren Petters, Maria 



48 

Bartiromo, Tucker Carlson, Lou Dobbs, Sean Hannity, and Jeannine Pirro at Fox-N.  

(Compl. ¶¶ 2, 159-175, 224-225, 238.) 

Fox-C acted with actual malice. 

III. Fox-B’s Arguments Are Unavailing. 

 Fox-B argues that it is not individually liable.  First, Fox-B argues that it 

cannot be liable for merely reposting the defamatory statements on fox.com, (Mot. 

at 38-40), even though relocating content to a new website is an actionable 

republication.  Second, Fox-B argues that Dominion did not allege that Fox-B acted 

with actual malice, (Mot. at 40-42), ignoring Dominion’s allegations that Fox-B 

knew of widely publicized evidence undermining the defamatory statements, which 

were already inherently implausible.  Third, Fox-B argues that its posts on fox.com 

qualify for immunity under § 230 of the Communications Decency Act.  (Mot. at 

42-48.)  Fox-B fails to cite § 230 cases where, like here, agents published unlawful 

content created by their principals. 

A. Fox-B is liable for republishing the defamatory statements on 
fox.com because it relocated those statements to a new website. 

Fox-B argues that it cannot be held liable for reposting any of the allegedly 

defamatory statements on fox.com because it neither “created” nor “had editorial 

control over any of the allegedly defamatory content.”  (Mot. at 38.)  Established 

New York case law undermines Fox-B’s argument. 



49 

It is a basic rule of defamation law that a republisher of a defamatory statement 

is just as liable as the original publisher.  See Flamm v. Am. Ass’n of Univ. Women, 

201 F.3d 144, 152 (2d Cir. 2000) (“[T]he fact that a particular accusation originated 

with a different source does not automatically furnish a license for others to repeat 

or publish it without regard to its accuracy or defamatory character.” (citation 

omitted)); Cianci v. New Times Publ’g Co., 639 F.2d 54, 60-61 (2d Cir. 1980) 

(noting the “widely recognized” “black-letter rule that one who republishes a libel 

is subject to liability just as if he had published it originally, even though he attributes 

the libelous statement to the original publisher, and even though he expressly 

disavows the truth of the statement” (quotation marks and citation omitted)).   

Courts applying New York law have uniformly held that relocating 

defamatory material to a second website is an actionable republication.  See Rare 1 

Corp. v. Moshe Zwiebel Diamond Corp., 822 N.Y.S.2d 375, 377 (N.Y. Sup. Ct. 

2006) (“[I]f the defamatory material is relocated to a second website, the relocation 

to the new website constitutes a republication of the defamatory comment.”); Firth 

v. New York, 306 A.D.2d 666, 667 (N.Y. App. Div. 2003) (“[C]laimant’s allegations 

that the report was moved to a different Internet address are sufficient to state a cause 

of action for republication to a new audience akin to the repackaging of a book from 

hard cover to paperback.”); Etheredge-Brown v. Am. Media, Inc., 13 F. Supp. 3d 



50 

303, 307 (S.D.N.Y. 2014) (holding that the National Enquirer’s online publication 

of a prior print article was a republication). 

The defamatory statements that aired on Fox-N also appeared on 

foxnews.com.  (Compl. ¶¶ 176, 224.)  As an agent of Fox-C, Fox-B relocated those 

broadcasts to a separate website, fox.com.  (Compl. ¶¶ 176, 177.)  Under New York 

law, Fox-B is liable for republishing these articles and videos. 

Fox-B’s cases do not involve a defendant who, like Fox-B, relocates 

defamatory content to its own website.  In Lunney v. Prodigy Servs. Co., 94 N.Y.2d 

242, 250 (N.Y. 1999), the defendant operated an online bulletin board that allowed 

third parties to post messages.  While the defendant “reserve[d] the right to screen 

its bulletin board messages, it [was] not required to do so, [did] not normally do so 

and therefore [could not] be a publisher of electronic bulletin board messages posted 

on its system by third parties.”  Id.  Similarly, in Page v. Oath, Inc., 2021 WL 

528472, at *5 (Del. Super. Ct. Feb. 11, 2021), the court addressed articles on the 

Huffington Post website that were written and posted on the Huffington Post website 

by third-party contributors.   

Fox-B is liable for the republications on fox.com. 

B. Fox-B acted with actual malice in reposting the defamatory 
statements on fox.com. 

 Fox-B argues that Dominion did not plead actual malice.  (Mot. at 40-42.)  

This argument ignores Dominion’s countless allegations.  



51 

Many of the allegations showing that Fox-C acted with actual malice apply 

equally to Fox-B.  In choosing to republish broadcasts on fox.com, Fox-B 

disregarded publicly available evidence casting doubt on the truth of the defamatory 

statements, including “countervailing evidence of election fraud from the 

Department of Justice [and] election experts.”  Dominion I, 2021 WL 5984265, at 

*28.  (Compl. ¶¶ 5, 78-80, 82-86, 88, 96, 98, 104.)  Fox-B likely was aware that its 

sister publications, the New York Post and Wall Street Journal, were reporting facts 

that cast doubt on the defamatory statements.  (Compl. ¶¶ 43, 83-85, 90, 164, 165, 

168-170, 226, 239.)  See Powell, 2021 WL 3550974, at *12 (“But Dominion also 

alleges other facts that make those claims even more obviously improbable . . . 

including (1) public statements by election security specialists, Attorney General 

Barr, numerous government agencies, and elected officials; (2) independent audits; 

and (3) paper ballot recounts that disproved those claims.”). 

Fox-B also republished the same demonstrably false and inherently 

improbable claims of facially unreliable sources like Powell, Giuliani, and Lindell, 

even though Fox had obvious reasons to doubt the veracity of those sources and their 

claims.  (Compl. ¶¶ 21, 47, 48, 50, 61, 63-65, 72, 76, 97, 102, 106, 108, 112, 142, 

167.)  Despite obvious reasons to doubt the veracity of these sources, Fox-B chose 

to republish these sources’ inherently improbable claims, including that Dominion 

is owned by a company that was “formed in order to fix elections” and to “produce 



52 

altered voting results in Venezuela for Hugo Chavez,” that “it is one huge, huge 

criminal conspiracy,” that there was “a massive and coordinated effort to steal this 

election,” and that they “used an algorithm to calculate the votes they would need to 

flip and they used computers to flip those votes . . . from Trump to Biden.”  (Compl. 

¶¶ 224(a), 224(b), 224(c), 224(e).)  As explained above, these claims are inherently 

improbable on their face.  (Compl. ¶¶ 98, 113, 139, 213, 243.)  See Powell, 2021 

WL 3550974, at *12 (“[A] reasonable juror could conclude that the existence of a 

vast international conspiracy that is ignored by the government but proven by a 

spreadsheet on an internet blog is so inherently improbable that only a reckless man 

would believe it.”). 

Dominion has alleged that Fox-B republished the defamatory statements even 

though “those within Fox Broadcasting separately responsible for publishing the 

defamatory statements knew they were false or acted in reckless disregard of their 

falsity.”  (Compl. ¶ 177; see also Compl. ¶ 239.)  Fox-B worked as Fox-C’s agent, 

and “the defamatory broadcasts stem from that agency relationship.”  (Compl. 

¶ 178.)  Fox-B followed Fox-C’s instructions after Fox-C executives “chose to 

publish the defamatory statements through Fox Broadcasting, on fox.com.”  (Compl. 

¶ 177).  Fox-B allowed “Fox Corporation to dictate whether Fox Broadcasting would 

publish the defamatory statements” on fox.com.  (Compl. ¶ 179.)  Notably, “Fox 



53 

News has disclaimed responsibility for the accused defamatory broadcasts on 

fox.com.”  (Compl. ¶ 177; see also Compl. ¶ 3.)   

Fox-B argues that it was entitled to rely on the accuracy of Fox-N’s reporting.  

(Mot. at 41.)  Not true.  Republishers are entitled to rely on third-party reports only 

if (1) the third party is reputable and trustworthy and (2) no other information casts 

doubt on the third party’s report.  Flowers v. Carville, 310 F.3d 1118, 1130 (9th Cir. 

2002) (“One who repeats what he hears from a reputable news source, with no 

individualized reason external to the news report to doubt its accuracy, has not acted 

recklessly.”); Bryks v. Canadian Broad. Corp., 928 F. Supp. 381, 383 (S.D.N.Y. 

1996) (a republisher may rely on the “research of the original publisher” only if the 

republisher did not have “substantial reasons to question the accuracy of the articles 

or the bona fides of [the] reporter.” (citation and quotation marks omitted)).   

Even one of Fox-B’s cases, Rinaldi v. Viking Penguin, Inc., 52 N.Y.2d 422 

(1981), supports the position that a republisher cannot rely on the original publisher 

when it has reason to doubt the truth of the original publication.  In Rinaldi, the court 

affirmed the district court’s denial of the republisher’s motion for summary 

judgment because the republisher, who republished a book in paperback form, had 

received notice that the original hardcover was “inaccurate.”  Id. at 437.   

  Dominion has alleged that Fox-N was not acting as a reputable news source.  

As Fox-B knew, Fox-N was scrambling to avoid losing viewers to Newsmax and 



54 

OAN, making it more likely that Fox-N would publish unreliable reports from 

untrustworthy sources, such as Giuliani, Powell, and Lindell.  (Compl. ¶¶ 56-65.)  

Dominion has alleged that Fox-C instructed Fox-B to republish the defamatory 

statements “to protect Fox Corporation’s business interests by warding off any 

competitive attacks from outlets such as Newsmax and OAN.”  (Compl. ¶ 178.) 

Fox-B was not entitled to rely on Fox-N because, as discussed at length above, 

Fox-B had “conflicting information from another source and recklessly 

disregard[ed] it.”  Flowers, 310 F.3d at 1130 (“But if someone knows that the news 

story is false, he can’t sanitize his republication by purporting to rely on the news 

source.”); see also Stern v. Cosby, 645 F. Supp. 2d 258, 282 & n.15 (S.D.N.Y. 2009) 

(rejecting the defendant’s argument that she “relied on previous reports” because 

there was “evidence that [the defendant] either knew the allegation was false, or was 

reckless as to its truth or falsity”); Jewell v. NYP Holdings, Inc., 23 F. Supp. 2d 348, 

372 (S.D.N.Y. 1998) (rejecting the defendant’s argument that it was entitled to rely 

on Associated Press reports because “[s]uch a rule would effectively eliminate the 

inquiry into whether there was ‘substantial reason’ to question the accuracy of a 

given report”). 

This Court and one other have already held that Dominion has adequately 

alleged reasons to doubt the truth of defamatory statements about Dominion.  See 

Dominion I, 2021 WL 5984265, at *28 (“Fox possessed countervailing evidence of 



55 

election fraud.”); Powell, 2021 WL 3550974, at *12 (outlining Dominion’s 

allegations of contradictory evidence).  In the face of the same evidence, Fox-B had 

reasons to doubt the accuracy of Fox-N’s reports. 

The rest of Fox-B’s cases are distinguishable because they did not involve, 

like here, widely available information debunking the original publisher’s 

statements.  See Dongguk, 734 F.3d at 126 (no evidence that the defendant 

“entertained serious doubts as to the truth” of the allegedly defamatory statements); 

Bryks, 928 F. Supp. at 385 (“The indicia plaintiff identifies as ‘red flags’ did not give 

CNN reason to question the accuracy of the Report.”); Karaduman v. Newsday, Inc., 

51 N.Y.2d 531, 542 (N.Y. 1980) (the defendant had no reason to “suspect the 

veracity of the material with which he was supplied”); Zetes v. Richman, 86 A.D.2d 

746, 747 (N.Y. App. Div. 1982) (the defendant “had no reason to doubt the 

truthfulness of the article” on which he relied); Miller v. News Syndicate Co., 445 

F.2d 356, 357 (2d Cir. 1971) (the reporter’s article was substantially true and no 

evidence that cast doubt on the article).  

 In sum, the executives at Fox-B had reason to know that Fox-N was not acting 

as a reputable news source, widely available information showed that the defamatory 

statements were inaccurate, and Fox-B acted as Fox-C’s agent.  Fox-B acted with 

actual malice and is liable for the defamatory statements.  At most, Fox-B raises a 

question of fact.  See Flowers, 310 F.3d at 1130 (holding that whether the defendant 



56 

justifiably relied on a news source is “inapplicable” at an “early stage in the 

proceedings”); Jewell, 23 F. Supp. 2d at 371 (whether a reporter appropriately relied 

on an Associated Press report was a question of fact). 

C. Fox-B does not qualify for immunity under the Communications 
Decency Act because it did not republish content from a third 
party. 

Fox-B argues that it is entitled to the affirmative defense of immunity under 

§ 230 of the Communications Decency Act.  (Mot. at 42-48.)  The CDA provides an 

affirmative defense that is not appropriate on a motion to dismiss.  See Doe v. GTE 

Corp., 347 F.3d 655, 657 (7th Cir. 2003) (Section 230 is an affirmative defense and 

does “not justify dismissal under Rule 12(b)(6).”).  This Court recognized in 

Dominion I that “Delaware courts considering defamation claims on a motion to 

dismiss have been wary of granting dismissal based on affirmative defenses.”  2021 

WL 5984265, at *22; see also Reid v. Spazio, 970 A.2d 176, 183-84 (Del. 2009) 

(“Unless it is clear from the face of the complaint that an affirmative defense exists 

and that the plaintiff can prove no set of facts to avoid it, dismissal of the complaint 

based upon an affirmative defense is inappropriate.”). 

The CDA immunizes a “provider or user of an interactive computer service” 

who republishes “information provided by another information content provider.”  

47 U.S.C. § 230(c)(1) (emphasis added).  But the CDA does not immunize 

statements for which the defendant is itself an “information content provider.”  FTC 



57 

v. Accusearch Inc., 570 F.3d 1187, 1197 (10th Cir. 2009) (“[A]n interactive 

computer service that is also an ‘information content provider’ of certain content is 

not immune from liability arising from publication of that content.”); Shiamili v. 

Real Est. Grp. of N.Y., Inc., 17 N.Y.3d 281, 290 (2011) (CDA immunity extends 

only to content “posted by third-party users”). 

An “information content provider” is “any person or entity that is responsible, 

in whole or in part, for the creation or development of information provided through 

the Internet or any other interactive computer service.”  47 U.S.C. § 230(f)(3).  

Courts have held that a defendant creates or develops content when he “materially 

contribut[es]” to an unlawful statement.  See Gonzalez v. Google LLC, 2 F.4th 871, 

892 (9th Cir. 2021) (collecting cases).  A material contribution requires being at least 

partially responsible for adding to the allegedly unlawful elements of the displayed 

content.  Fair Housing Council of San Fernando Valley v. Roommates.Com, LLC, 

521 F.3d 1157, 1167-68 (9th Cir. 2008) (en banc) (Section 230 immunity did not 

apply to a roommate-matching service that “contribute[d] materially to the alleged 

illegality of the conduct”). 

Courts have applied common-law agency principles to claims involving the 

CDA, refusing to grant immunity to agents and principals that split up the publishing 

and content-creation roles.  See Gilmore v. Jones, 370 F. Supp. 3d 630, 663 (W.D. 

Va. 2019) (denying immunity under the CDA because the defamatory “article 



58 

support[ed] an inference that these defendants played some role in developing [the] 

article or maintained some agency relationship with [the creator].”); Enigma 

Software Grp. USA, LLC v. Bleeping Computer LLC, 194 F. Supp. 3d 263, 274 

(S.D.N.Y. 2016) (“The Court agrees that the factual allegations, which must be 

credited on a motion to dismiss, are sufficient, under principles of agency, to make 

[the defendant] the provider of the challenged statements about [the plaintiffs].”); 

Huon v. Denton, 841 F.3d 733, 742 (7th Cir. 2016) (reversing a motion to dismiss 

based on CDA immunity because the plaintiff alleged that the defendant’s 

“employees might have anonymously authored comments” posted on the 

defendant’s website).  It is a basic rule of agency that an agent is liable for assisting 

its principal commit a tort.  See Cruickshank & Co. v. Sorros, 765 F.2d 20, 25 n.6 

(2d Cir. 1985) (“An agent who assists another agent or the principal to commit a tort 

is normally himself liable as a joint tort feasor for the entire damage.”). 

The complaint makes clear that Fox-B acted on “instruction” from Fox-C as 

Fox-C’s “agent in the broadcast and publication of the specific defamatory 

statements alleged,” (Compl. ¶¶ 177-179), and that Fox-C, through its extensive role 

in creating and developing the defamatory statements, is an information content 

provider.  See supra Section II.A.1 (detailing how Fox-C, through Lachlan and 

Rupert Murdoch, used its control over Fox-N to give airtime to people who were 

known to spread defamatory statements about Dominion).  Fox-B can take no refuge 



59 

in the CDA for its actions as the agent of a defamatory information content provider.  

See Accusearch Inc., 570 F.3d at 1199 (the defendant website provider was 

“responsible for the development” of the allegedly unlawful content because it 

“solicited requests” for the content “and then paid researchers to obtain it”). 

Fox-C wholly owns Fox-B.  (Compl. ¶ 13.)  Just like at Fox-N, Fox-C, through 

Lachlan and Rupert Murdoch, determines which content Fox-B publishes on 

fox.com.  (Compl. ¶¶ 176-79.)  Fox-C, through Rupert and Lachlan Murdoch, had 

direct “authority and control over the decision to broadcast the defamatory 

statements alleged,” including the decision to broadcast the statements on fox.com.  

(Compl. ¶ 178.)  The complaint makes clear that “Fox News has disclaimed 

responsibility for the accused defamatory broadcasts on fox.com.”  (Compl. ¶ 177.)  

Instead, Fox-C executives, including the Murdochs, “chose to publish the 

defamatory statements through Fox Broadcasting, on fox.com.”  (Id.)  Fox-B 

followed Fox-C’s instructions “to publish the defamatory statements,” (id.), 

“allowing Fox Corporation to dictate whether Fox Broadcasting would publish the 

defamatory statements,” (Compl. ¶ 179).  Each of the defamatory statements 

appeared on fox.com.  (Compl. ¶ 224.)  Fox-B published the defamatory statements 

even though “those within Fox Broadcasting separately responsible for publishing 

the defamatory statements knew they were false or acted in reckless disregard of 

their falsity.”  (Compl. ¶ 177.)   



60 

Under standard agency principles, Fox-B is liable for assisting Fox-C commit 

defamation.  And under CDA case law, Fox-B cannot claim immunity for 

republishing content created and developed by its principal.  This case is nearly 

identical to Baiqiao Tang v. Wengui Guo, 2020 WL 6414371 (S.D.N.Y. Nov. 2, 

2020).  In Baiqiao, the plaintiff alleged that one defendant, Kwok, made “false and 

misleading statements” that the second defendant, SMG, published on its website.  

Id. at *3.  The plaintiffs alleged that Kwok owned and controlled SMG and “used it 

to” publish Kwok’s statements.  Id. at *4.  SMG—in the same position as Fox-B—

was not entitled to CDA immunity because the plaintiff had adequately alleged that 

the false and misleading statements on SMG’s website were not created by a third-

party information content provider but, instead, by SMG’s principal, Kwok.  Id.; see 

also Hare v. Richie, 2012 WL 3773116, at *17 (D. Md. Aug. 29, 2012) (The 

defendant website’s “involvement goes beyond mere editorial functions and extends 

to the creation of its own content—specifically, [including the CEO’s] comments at 

the end of each post.”). 

The same is true here.  Fox-C owns and controls Fox-B and used it to publish 

defamatory statements.  Given the agency relationship between Fox-B and Fox-C, 



61 

Fox-B did not publish information created by a third party.  Fox-B is not entitled to 

CDA immunity.7  

IV. The Court Has Already Held that Dominion Sufficiently Alleged Fox-N’s 
Underlying Defamation Liability. 

Fox argues that the defamatory statements on Fox-N were not defamatory 

because (1) the statements are protected opinion, (2) the statements were not made 

with actual malice, and (3) the fair-report and neutral-reportage privileges protect 

the statements.  (Mot. at 49-59.) 

Dominion is suing Fox for the exact same 20 statements as Fox-N.  Fox-N 

moved to dismiss Dominion’s defamation claims, asserting the exact same 

arguments that Fox now asserts.  Just last month, this Court rejected Fox-N’s motion 

to dismiss, holding that Dominion adequately alleged that these 20 defamatory 

statements were not protected opinion, were made with actual malice, and were not 

protected by the fair-report or neutral-reportage privileges.  Nevertheless, Fox 

                                                 
7 All of Fox-B’s cited cases involved clear third-party contributors, not defendants 
with a principal-agent relationship.  See Dyroff v. Ultimate Software Grp., Inc., 934 
F.3d 1093, 1098 (9th Cir. 2019) (content developed by a third party); Jones, 755 
F.3d at 415 (same); Force v. Facebook, Inc., 934 F.3d 53, 65 (2d Cir. 2019) (same); 
Kimzey v. Yelp! Inc., 836 F.3d 1263, 1268 (9th Cir. 2016) (same); Page, 2021 WL 
528472, *6-7 (same); In re Zoom Video Commc’ns Inc. Priv. Litig., 525 F. Supp. 3d 
1017, 1030 (N.D. Cal. 2021) (same); Fields v. Twitter, Inc., 217 F. Supp. 3d 1116, 
1128 (N.D. Cal. 2016) (same); Blumenthal v. Drudge Rep., 992 F. Supp. 44, 52 
(D.D.C. 1998) (same); Roca Labs, Inc. v. Consumer Op. Corp., 140 F. Supp. 3d 
1311, 1322 (M.D. Fla. 2015) (same); Phan v. Pham, 105 Cal. Rptr. 3d 791, 795 (Cal. 
App. 2010) (same). 



62 

inexplicably “incorporate[s] by reference the arguments raised by [Fox-N]” in its 

motion to dismiss and other briefs.  (Mot. at 49.)  In reasserting the Fox-N arguments 

this Court rejected, Fox-C and Fox-B do not address a single time this Court’s 

opinion in Dominion I, 2021 WL 5984265.   

A. This Court has already held that the opinion defense does not 
apply. 

Fox argues that 8 of the 20 defamatory statements are opinions, not statements 

of fact: ¶¶ 179(b), (c), (e), (g), (h), (l), (m), (q).  (Mot. at 52-53.)  Fox makes no effort 

to argue that the remaining 12 statements in ¶¶ 179(a), (d), (f), (i), (j), (k), (n), (o), 

(p), (r), (s), and (t) are protected opinions. 

Fox also makes no attempt to distinguish this Court’s prior opinion, 

addressing the same 20 statements and holding that Dominion’s allegations 

supported “the reasonable inference that Fox was reporting on a fact, i.e., that 

Dominion aided or caused election fraud.”  Dominion I, 2021 WL 5984265, at *26; 

id at *27 (“[T]he Complaint supports the reasonable inference that Fox made 

unprotected statements of fact that defamed Dominion.”).  Dominion’s complaint 

against Fox-N, like its complaint against Fox here, stated “a reasonably conceivable 

defamation claim based on what a reasonable listener could conclude are false 

statements of fact and defer the question to a fact finder.”  Id. (“[T]he Court does not 

read Fox’s statements as mere statements of opinion. . . .”).  The Court also held that 

it was “reasonably conceivable that Fox’s reporting comprised opinion ‘mixed’ with 



63 

false facts” and “that Fox and its personnel broadcasted mixed opinions that were 

based on either false or incomplete facts unknown to the reasonable viewer,” since 

“[m]any of Fox’s reporters made broad election fraud statements that did not 

disclose their sources clearly, or clearly connect their statements to the election fraud 

litigations.”  Id.   

The same result is appropriate here. 

B. This Court has already held that Dominion sufficiently alleged Fox-
N’s actual malice. 

 Fox argues that Dominion did not adequately allege that Fox-N acted with 

actual malice.  Again, Fox attempts to rehash what this Court has already addressed, 

citing no new facts or law.  (Mot. at 54-55.)  The Court has already held that 

Dominion adequately alleged that Fox-N acted with actual malice.  Dominion I, 2021 

WL 5984265, at *28 (“The Complaint supports the reasonable inference that Fox 

either (i) knew its statements about Dominion’s role in election fraud were false or 

(ii) had a high degree of awareness that the statements were false.”). 

C. This Court has already held that the fair-report and neutral-
reportage privileges do not apply. 

 Fox argues that, under the fair-report privilege, Fox-N is not liable for 

reporting on “judicial and other government proceedings.”  (Mot. at 55-57.)  Even if 

Fox had identified which defamatory statements are protected by the fair-report 



64 

privilege (it didn’t), this Court has already held that the defamatory statements do 

not qualify for the fair-report privilege: 

[T]he Complaint supports a reasonable inference that Fox repeatedly 
misstated election fraud allegations to defame Dominion. Because, at 
this stage, Fox’s statements might not amount to a fair and true report 
of official proceedings, the Motion is denied to the extent it is based on 
the fair report privilege. 

Dominion I, 2021 WL 5984265, at *26. 

 Fox also argues that, under the neutral-reportage privilege, Fox-N cannot be 

liable “for publishing allegations about the integrity of U.S. presidential elections.”  

(Mot. at 58-59.)  This Court rejected that argument.  This Court held that the neutral-

reportage privilege was likely unavailable under New York law and, even if it were, 

the “defense would not warrant dismissal” because “Dominion’s well-pleaded 

allegations . . . support the reasonable inference that Fox’s reporting was not accurate 

or dispassionate.”  Dominion I, 2021 WL 5984265, at *24. 

 Fox does not identify new facts or law that undermine the Court’s holding. 

CONCLUSION 

 The Court should deny Fox-C and Fox-B’s motion to dismiss entirely. 

 
Dated: January 28, 2022          Respectfully submitted,  

       FARNAN LLP 

 
 
Justin A. Nelson  
Brittany Fowler 

/s/Brian E. Farnan   
Brian E. Farnan (Bar No. 4089) 
Michael J. Farnan (Bar No. 5165) 



65 

SUSMAN GODFREY LLP 
1000 Louisiana Street, #5100 
Houston, Texas 77002 
(713) 651-9366 
jnelson@susmangodfrey.com 
bfowler@susmangodfrey.com 
 
Stephen Shackelford, Jr.  
Elisha Barron  
SUSMAN GODFREY LLP 
1301 6th Avenue  
New York, NY 10019 
(212) 336-8330 
sshackelford@susmangodfrey.com 
ebarron@susmangodfrey.com  
 
Davida Brook 
Jordan Rux (pro hac vice forthcoming) 
SUSMAN GODFREY LLP 
1900 Avenue of the Stars, Suite 1400 
Los Angeles, CA 90067 
(310) 789-3100 
dbrook@susmangodfrey.com 
jrux@susmangodfrey.com 
 
Stephen E. Morrissey  
SUSMAN GODFREY LLP 
1201 Third Avenue, Suite 3800 
Seattle, WA  98101 
(206) 516-3880 
smorrissey@susmangodfrey.com 
 

919 N. Market St., 12th Floor 
Wilmington, DE 19801 
Tel: (302) 777-0300 
bfarnan@farnanlaw.com 
mfarnan@farnanlaw.com 
 
Rodney Smolla (Bar No. 6327) 
4601 Concord Pike 
Wilmington, DE 19803 
rodsmolla@gmail.com 
(864) 373-3882 
 
 
Thomas A. Clare, P.C. 
Megan L. Meier  
Dustin A. Pusch  
Daniel P. Watkins  
CLARE LOCKE LLP 
10 Prince Street 
Alexandria, VA 22314 
(202) 628-7400 
tom@clarelocke.com 
megan@clarelocke.com  
dustin@clarelocke.com  
daniel@clarelocke.com 
 
 
 
 
 
Attorneys for Plaintiffs 

 
  



IN THE SUPERIOR COURT OF THE STATE OF DELAWARE 

US DOMINION, INC., DOMINION 
VOTING SYSTEMS, INC., and 
DOMINION VOTING SYSTEMS 
CORPORATION, 

            Plaintiffs, 

v. 

FOX CORPORATION and FOX 
BROADCASTING COMPANY, 
LLC, 

           Defendants. 

)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
) 
) 
) 

       Case No. N21C-11-082 EMD 

       JURY TRIAL DEMANDED 

CERTIFICATE OF COMPLIANCE WITH TYPEFACE REQUIREMENT 
AND TYPE-VOLUME LIMITATION 

1. This document complies with the typeface requirement of Superior

Court Rule 107(b) because it has been prepared in Times New Roman 14-point 

typeface using Microsoft Word 2016. 

2. This document complies with the type-volume limitation of Superior

Court Rule 107(h)(1) and the parties’ December 29, 2021 stipulation, (D.I. 7), 

because it contains 15,720 words, which were counted by Microsoft Word 2016. 



Dated: January 28, 2022     Respectfully submitted,  

       FARNAN LLP 

Justin A. Nelson  
Brittany Fowler 
SUSMAN GODFREY LLP 
1000 Louisiana Street, #5100 
Houston, Texas 77002 
(713) 651-9366
jnelson@susmangodfrey.com
bfowler@susmangodfrey.com

Stephen Shackelford, Jr.  
Elisha Barron  
SUSMAN GODFREY LLP 
1301 6th Avenue  
New York, NY 10019 
(212) 336-8330
sshackelford@susmangodfrey.com
ebarron@susmangodfrey.com

Davida Brook 
Jordan Rux (pro hac vice forthcoming) 
SUSMAN GODFREY LLP 
1900 Avenue of the Stars, Suite 1400 
Los Angeles, CA 90067 
(310) 789-3100
dbrook@susmangodfrey.com
jrux@susmangodfrey.com

Stephen E. Morrissey  
SUSMAN GODFREY LLP 
1201 Third Avenue, Suite 3800 
Seattle, WA  98101 
(206) 516-3880
smorrissey@susmangodfrey.com

/s/Brian E. Farnan  
Brian E. Farnan (Bar No. 4089) 
Michael J. Farnan (Bar No. 5165) 
919 N. Market St., 12th Floor 
Wilmington, DE 19801 
Tel: (302) 777-0300 
bfarnan@farnanlaw.com 
mfarnan@farnanlaw.com 

Rodney Smolla (Bar No. 6327) 
4601 Concord Pike 
Wilmington, DE 19803 
rodsmolla@gmail.com 
(864) 373-3882

Thomas A. Clare, P.C. 
Megan L. Meier  
Dustin A. Pusch  
Daniel P. Watkins  
CLARE LOCKE LLP 
10 Prince Street 
Alexandria, VA 22314 
(202) 628-7400
tom@clarelocke.com
megan@clarelocke.com
dustin@clarelocke.com
daniel@clarelocke.com

Attorneys for Plaintiffs 



CERTIFICATE OF SERVICE 

I, Brian E. Farnan, hereby certify that on January 28, 2022, a copy of 

Plaintiffs’ Opposition to Defendants’ Motion to Dismiss was served via LexisNexis 

File&Serve on the following: 

John L. Reed 
Ronald N. Brown, III 
DLA PIPER LLP (US) 
1201 North Market Street, Suite 2100 
Wilmington, DE 19801 

Attorneys for Defendants Fox Corporation 
and Fox Broadcasting Company, LLC 

/s/ Brian E. Farnan 
Brian E. Farnan (Bar No. 4089) 




